lördag 7 december 2013

Glöggen Ripa

Plötsligt kan jag två olika glögger som man kan köpa på systemet som är hur goda som helst...

Tidigare kan jag ärligt säga att jag fattade Nada när det gäller att köpa glögg med alkohol i. Tacka vet jag vanlig glögg från ICA.
Minns med fasa en glögg Inga-Lill bjöd på som var gjord på konjak eller nåt annat vidrigt, Det var många år sedan men minns fortfarande känslan i näsan, uhhh så starkt det var. Inga-Lill hade nog tänkt att vi skulle hjälpas åt att dricka upp eländet, hon hade i sin tur fått den av någon av sina kompisar, men se så blev icke fallet. Det blev slasken.
Redan för något år sedan fick jag stifta bekantskap med glöggen Lucia, en chokladvariant, supergod.
Så himmelsk god så man ska nästan vara på systemet när dom packar upp dom, annars blir man fort utan. Så vi är många som förstår oss på en god glögg.

I går kväll hade Inga-Lill med sig en glögg som heter Ripa, men den var såååå god, en klassisk glögg gjord på ett Italienskt rödvin.
Undras hur I-L tänkte då...... Hon dricker inte Italienska rödviner, säger att dom inte går att dricka.
Jamen jo, jag vet hur hon tänkte.... Det var nämligen inget socker tillsatt i glöggen, så det var på mej hon tänkte.
Vilken femetta, hur god som helst.

Vi hade en trevlig kväll igår, vi startade med julstämning så det bara sjöng om det.
Vi åt revbensspjäll med pressad potatis och grönsaker, lyssnade på julmusik. Till efterrätt blev det pepparkakor med blåmögelost. Åsså då glöggen. Massa prat och massa skratt innan vi skallade kuddarna.
Prinessan från Arvidsjaur nannar fortfarande. men idag blir det ut och göra begagnade köpmarknaden i Boden.
Massa prat och massa skratt innan vi skallade kuddarna.

Nu klev kompisen upp så nu får ni klar er själva.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar