fredag 20 december 2013

Hemgjort godis

I dag är det sista arbetsdagen innan det blir långledigt. Det är alla väl förunnat att få lite eztra ledigt nu när det är som mörkas och svårast att ladda batterierna.
Men lika fullt är det ju hur många som måste se till att samhället fungerar även när det är storhelger.

Har varit iväg på morgonen och simmat några längder. Kändes rätt småtungt.
Vaknade tidigt i morse av att det var stopp i näsan, ja förresten i hela huvudet var det tvär-nit. Verkar som om jag åkt dit på en rejäl snuva. Därför fick det bli ett mer skönt, lojt simmande istället för att försöka ta sig över engelska kanalen på kortast möjliga tid.

Idag när Kenneth slutar jobba ska vi ta oss ut på staden och få oss näsdroppar, lite mjölk och en korvbit. Skulle tro att vi inte är ensam på staden. Nå men inte gör det nåt.

I går fick jag besök av tre glada flickor: Det var Mamma Maria med sin två flickor Linn och Lova. Jag blev uppvaktad med både hemgjorda julklappar och med hemgjort godis.

 Lova

 Maria och Linn

 Här tillverkas juligt te


 En hatt ett par glasögon och en handväska kan räcka långt när man vill ha skoj




Så jag ska bara berätta att jag ätit de godaste salt-lakrits-kola som finns.
Dra mej så goda, visserligen de andra godiset gick inte av för hackor det heller. Men att komma upp i den klassen som kolorna var det blir inte lätt alltså.
SAGOLIKA helt enkelt.

Hoppas nu att Elisabeth med familj får komma hem i tid å inte bli sittandes efter spåret någonstans.

Nä nu ska jag gå och snyta mej innan jag bestämmer vad jag ska göra idag.

Ha det gott alla...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar