fredag 6 december 2013

Slutet på arbetsveckan

Hej och hallå...

På måndagskväll så fick jag ett samtal från Jimmy i Öjebyn. Jag behövdes..
Mamma Sara hade just börjat ett nytt jobb, pappa Jimmy skulle på läkarbesök och Elis var inte frisk efter den ruggiga feber-host-historien..
Som stålmannen så tog jag bara och tröck på mej en ren tröja, packade rena trosor, tandborsten, greppade stickningen och iväg.
Nu flög jag inte som stålis utan Kenneth fick skjutsa ner mej.
Vi fick en härlig dag tillsammans jag och Elis. Elis för frisk för att bara sova men för sjuk för att orka vilja göra något. Mys i soffan med andra ord.
På tisdagkväll kom Kenneth ner och hämtade mej och jag tog barnbarnet med mej hem.

Så på Onsdag satt vi också mest och myste, tänk vad skönt istället för att vara på förskolan innan man  är riktigt frisk.
Torsdag var det bättre energi i  barnet, då kunde vi göra lite saker tillsammans: Skriva önskelistor till jul, fika massa goda Doris-bullar, rita tomtar och paket, gör palt tillsammans. För varje timme som gick under dagen så såg man det batterierna laddades mer och mer. Innan kvällen var det ordentligt drag i ungen...

Å det var ju bra att vi gjorde många paltar för hela härliga familjen kom på kvällen.
Riktigt skojigt, mycke folk å massa palt hade vi ju gjort.



 Är man sjuk så är det klart att man får vad man vill till frukost. så här är det lagrad prästost, varm Oboy och melon som Elis var sugen på.
Dessutom är det viktigt att man får Oboy i en stooor grön kopp.  Det löste vi också.

Här är det full huggning.
Bonzos nya leksak roar både barn och hund men den är ju lite farlig också den har fort gett en smäll i huvudet...

Idag är det glest med folk här, än i alla fall men om det nu funkar som det ska så kommer Inga-Lill i eftermiddag för att hämta sin gris... Eller det heter nog sitt griskött. Ska bli kul att träffas..

Morgonen har jag tillbringat med att simma flera längder i badhuset. Så nu tror jag att ska göra ingenting ett tag.
Eller jag ska ju naturligtvis dricka en påtår och läsa några sidor i boken. Läser just nu en roman av Martin Melin... Polisen ni vet...

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar