torsdag 12 december 2013

Sockerdricka i händerna

Hej på er.

Det där med temperaturen ute kan ju ibland vara lite konstig.
Denna veckan är en sån vecka där tempen helt klart har svårt att bestämma sig för vilken årstid det egentligen är så här mitt i advent. (Ledtråd: vinter, enl mej)
I början av veckan hade vi 23 grader kallt. Det bet bra i kinderna. I går var det 8 plus. Så nu, redan innan det väntade regnovädret som ska komma in i över Norrbotten har kommit så kan jag berätta att det är våldsamt halkigt ute.
Mina allvädersstövlar ska nog få pension, det är inte klokt vad gamla allvädersstövlar kan vara halkiga att ta sig fram med. Måste finnas bättre "hemma-på-gården-kliva-i-skor" ni vet såna som man tar på när man bara ska hämta ved eller ge fåglarna mat eller bara ska hämta tidningen. Men som det är nu så är det med livet som insats...
Idag ska här utföras uppgifter på andra ställen än hemma.
Jag ska ta prover på vårdcentralen, handla inför helgen, simma några längder på badhuset, lämna tillbaka trasiga grejor på en affär. Efter vägarna i staden är det ju sandat och jag har ju bra bil att åka omkring med så det känns tryggt. Inte som hemma på infarten direkt. Här ser det ut som blankputsat glas.

På morgonen har jag läst på om hur man behandlar karpaltunnel-bekymmer. Fick konstaterat i april att man kunde se att jag måste ha rejäla  bekymmer med mina domningar i händerna... Just då var det ju så mycket annat som inte funkade i kroppen: muskelkramper, bubbelseende, utslag över hela kroppen, hjärtflimmer bland annat så jag hade inte ens tänkt på så ofta jag tappar känseln i händerna och de domnar bort.
Men se nu är det bara inse att det är ett himla problem. Vet inte hur många gånger per natt jag vaknar av att händerna är full i sockerdricka. I stort sett allt man gör då det krävs att händerna fungerar är plötsligt himla besvärligt. Känner mej väldigt fumlig när jag bara plötsligt tappar kassar som jag bär på. Är det tunga kassar så märker jag det men är det lätta grejor så märker jag det ju inte.... Besvärligt.
För att inte tala om att det där med att handarbeta bara går att göra korta, korta stunder.
Så det är väl bara att inse att det är dax att ringa vårdcentralen.
Suck...

Nä men om jag skulle göra nåt idag, innan jag ska iväg och mingla på staden.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar