onsdag 30 september 2015

Klippa årets sista gräs...

Men attans.
Nu är det nära att jag måste göra en ny flik bland mina sparade bilder. En flik som det står Oktober på. Ni fattar att jag menar att jag pratar om stället på datorn där man sparar bilder.

I går gjorde jag ett kort. Ett kort som Kenneth hade beställt, det skulle Linnea få. En rar tjej som skulle sluta på jobbet, sista dagen idag. Inte för att hon ville sluta utan för som så ofta så gick den tillfälliga anställning ut och det blev ingen förlängning. Nu har hon ju en otrolig tur för redan i morgon börjar hon ett nytt jobb.

Lycka till med det nya jobbet Linnea. 
Dessutom med Linnea försvinner all ungdom på Gods och transport. Hoppla, så rusade medelåldern med en tjoff och ett smack högt, väldigt högt. Nå men de gamla som blir kvar är goa de me ;-)




Tjejträffen igår var som vanligt trevlig, mycket trevlig. Å kolla va, alldeles själv har jag gjort mej ett armband. 
Men tala om va lätt jag har att skryta över mej själv och ta åt mej äran... Det krävdes att jag fick hjälp, tips och instruktioner av Anki, Susanne, Gerd och Kerstin för att jag skulle få till det. 
Nå men nu ligger det hemma och hos mej och är " tillverkat" av mej. 


Simmade i går: Jo tack det känns.
På flera ställen i kroppen, men mest bland alla muskler i ryggen. Nå men det får man ju bara stoppa i facket för positiva känslor. Det ska väl kännas att en otränad kropp far iväg och simmar i över en halvtimme.
Så härlig känsla att man fått till det och kommit igång. Dessutom har jag köp mej ett sånt där kort för tre månader. Så  nu är det upp till mej att att se till att det blir en billig affär. Eftersom jag inte kan påverka priset för kortet så får jag påverka priset per simning. Så nu blir det många besök på badet.

Jopp, jopp.

Undras vad jag ska hitta på en dag som denna då?
Nä men nu skojade jag. Visserligen var inte klockan mycket när jag började skriva i bloggen, Men sen har jag hunnit avbryta flera gånger för att göra annat. Allt från att göra mej frukost, starta en tvättmaskin, söka reda på glasögonen....... två gånger.... Putsa av ett köksfönster, bära ut askan och göra upp eld i kaminen, förberett dagen middag, Impregnera mina vandrarkängor. Ja men ni hör va!!! Å det innan jag hunnit klä mej klart.
Verkar bli en sån här dag när man skulle kunna röra på sig ute.
Kan bli en sån dag när jag klipper gräset. Få se då om det blir sista gången för denna säsong.

Nå men vid det här laget har Linnea fått sitt kort så då kan jag ju skicka iväg blogginlägget utan att ha gått händelserna i förväg.

Hoppas ni andra också kommer er ut en stund och får i er av den viktiga D-vitaminen som solen ger. Snart blir det en bristvara hä uppe i norr.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar