onsdag 9 september 2015

Vik en bok

Här sitter jag med beskrivning hur man viker en bok.....

Så här alltså:

I gårkväll på Tjejträffen så fick jag låna Kerstins papper så jag kunde kopiera..... Skulle förstås kollat hur bra utskrifterna blev innan jag lämnade tillbaka pappren.
Miss alltså..... Nu blir det att fokusera och ha nyputsade glasögon om jag ska kunna läsa det här... Blev ju onödigt svårt.

Vem har sagt att allt ska var enkelt... Hehe.

Men tror ni inte han gjorde det igen..... Han, Kenneth alltså. Gjorde återigen en inbjudande, värmande granbädd åt mej....... Kunde jag låta bli? 
Icke det.

Tjoffs så var jag väck. Alltså så himla skönt att lägga sig och vila en stund när man varit uppe före tuppen.
Dessutom så tog han ju bildbevis. Så jag kunde inte förneka att det hänt. Igen.
Nå men ingen skada skedd.  Det är ju inte jag som är jägaren. Älgjakten går vidare oavsett om jag är vaken eller sover. Jag är bara praktikanten.
Enda vapnet jag har med mej är för övrig bara strumpstickorna...

Men kolla här va...... Mitt i allt kan man möta någon annan älgjägare.... Skoja bara, springa på andra jägare hur som helst är ju inte sant, man har en kolossal koll på var alla andra är. 
Vill ju inte att det ska uppstå farliga situationer, Här står jag och Kenneth nere vid bilarna och väntade in Carl-Jacob. Det var samling, då gäller det att se till att älgjägare kommer sig ut ur skogen....


Idag är det ingen jakt. Både hund och  hundförare behöver ta igen sig någon dag.
Strax ska jag fylla en korg med kaffe och macka och gå ner mot sjön och bjuda Kenneth. Han är i röjnings-branschen idag.

Ha det gott alla.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar