onsdag 23 september 2015

En alldeles vanlig onsdag..... tror jag.

Hej och godmorgon på er.

Tänk vilken tur att man är funtad som man är. Idag lyser solen genom molnen och plötsligt blir livet väldigt behagligt. Glömt är allt regn som kommit den sista veckan.

I går och i förgår däremot så fanns det i färskt minne hur blöt jag var om ena foten i helgen när jag följde Kenneth på jakt. Helt klart att den läckte, som ett såll.

I förgår följde jag med Linda till Storheden och skulle köpa mej ett par gummistövlar........
Puhuu. Så löjligt.
 Butikerna var laddade till tänderna med gummistövlar och stora banderoller om "inför Jakten" Men inte en enda butik hade gummistövlar i damstorlek......

Min  slutsats blev att man fortfarande tror att det bara är män som jagar..... Eller!!!???

Nå men Coop i Boden kunde leverera....

Så nu är jag redo för skogspromenader på vått underlag. I vanliga fall har jag riktigt fotvänliga, sköna vandrarkängor när jag är ute i skog och mark. Men ibland måste jag ta i beräkning att de kan ha för kort skaft. 
Dessutom är de inte vattentäta som gummistövlar bara "tåliga för väta". Det är en vida skillnad har jag ju upptäckt ett par gånger.


I går gjorde jag en rockad. Flyttade data-vrån från hallen till sovrummet. Satt även upp skenor och konsoler så jag fick mej en hylla... 
Om ni inte ser Datorn så är det en alldeles rätt iakttagelse. 
Den har varit på kurort sedan en längre tid. Hoppas att den tillfrisknar snart så den kan flytta hem. Den är väldigt efterlängtad.


God morgon sköna böna. Bilden tog jag på morgonen när jag skyndsamt sökte reda på Ponchon. Känns liiiite ruggigt på mornarna, tror bestämt att det är höst ute. 
Trolleri trollera, genast blev temperaturen inne mycket mer behaglig. Tänk vad en poncho kan göra. 



Ja just det ja, höst. I går när jag var på Coop, och köpte stövlar, såg jag att de fått hem prydnadspumpor. Fast jag vet att jag har i en låda precis sådana, men i keramik, så gick det inte att motstå. Alldeles bedårande är de ju.


Kolla här va!!!! Jag är ju en ständigt pysslande människa men se det där med smycketillverkning är sånt som jag precis bara provat på lite, då och då. Men se då i går kväll på Tjejträffen så hade det handlats in material så att alla fick lära sig att göra ett sånt armband. Var hur skoj som helt att göra, väldigt pilligt men skojigt. Nästa gång så gäller det att få till ett bra avslut på stängningen. Kommer att bli så himla bra.

Dessutom har jag en dröm att lyckas göra ett sånt här armband....... Snart, så ska drömmen förverkligas. Snart.
Bilden har jag lånat av Anita Lundström i Långnäs. Det är inte bara hennes bild, hon har även gjort konstverket.

Fick ju även en bild i går av kompis Anna:

Såna här armband gör hon. Men ett sånt ger jag mej inte på. Verkar vara väldigt pilligt och väldigt mycket att hålla reda på. Där går gränsen. Men våldsamt läckert tycker jag att det är.

Å ikväll blir det viktväktarna.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar