torsdag 24 september 2015

Viktväktarna och en vilsen kisse

Hej och godmorgon.

Åter en häftig morgon. Det är en våldsam dimma men solen jobbar från sitt håll för att lösa upp det gråa.
I går skrev jag ju också att det var en solig härlig morgon... Det gick över, det blev ett våldsamt regnande från lunch.
Gäller att se livet från den ljusa sidan...... Jag hann ju prova mina gummistövlar. Dom fick följa ut på en enris-plockarsafari. Gick bara fint. Sköna att gå i och läkte inte ett dugg.

Viktväktarna...
Så var det då dags. Jag kände ju att jag verkligen hade fokuserat och inte vinglat alltför våldsamt utan hållit mej innanför ramarna. Visserligen hade jag ju ätit en Nasi gorang som innehöll lika många propoints som man får äta på en hel dag. Smörgåstårta och kanelbulle har också intagits sedan jag sist varit och vägt mej. Men som sagt över lag har jag verkligen fokuserat och varit bestämd.
6 måltider/mellanmål per dag. Men smarta måltider.
Det gav mej en viktnedgång på drygt 3 kilo. Stolt och nöjd....

I går hade jag en dag då det hände saker runt mej. Jag både putsade köksfönstren, bytte gardiner, möblerade om vid mathörnan. Blev riktigt bra. Dessutom är det så himla skojigt att ändra lite när man byter från en årstid till en annan.

Kan hända att det är altanens tur idag. Kan hända att det är dags att ta bort lite solstolar och annat somrigt och fokusera mer av enris och ljung.

Sedan någon vecka tillbaka har vi haft en katt runt vår gård. En väldigt skygg stackare. Det gör så väldigt ont i bröstet på mej när jag tänker på att den stackars kissen ska leva ute hela vintern. Kallt, dåligt med mat och ingen människa att gosa med.
Huvva så eländigt.
För den som inte vet så kan jag berätta att Facebook är ofta en bra kanal om man vill veta saker, oavsett om det gäller att få veta om någon säljer en spiklåda, samlar in kläder till behövande, söker sitt förlorade gosig-djur,  eller nåt annat angeläget.
Många saker går att avhandla.
Nu ville jag ju få tag i någon som saknade sin katt.
På mindre än en timme så blev det napp, någon kände någon som visste vem ägaren var.

Så ikväll kommer det folk som ska försöka locka fast kissen. Går inte det så blir det kattfälla. Men nu ska kissen få komma hem. Så himla skönt att veta att kissen slippa  går en riktigt jobbig tid till mötes.

Ikväll kommer Vilja. Hon ringde i går och frågade om hon kunde få komma och sova över. Jo men visst. Det går alldeles perfekt.
Kenneth hämtar henne på förskolan och tar henne med hem. Sedan i morgon får hon åka med Kenneth tillbaka till sin förskola innan han landar på sitt jobb.
Synd bara att inte Elis och Kasper bor så nära att man kunde hämta dom några timmar eller över en natt.  Trots att vi bara bor 8 mil bort så blir det ett helt annat planerande att få hit dom.
Nå men det finns de som bara kan träffa sina barnbarn vartannat år. På grund av milen mellan.
Så gnäll inte.....

I dag när jag satt mej med kaffekoppen så tänkte jag att idag blir det ett himla kort inlägg.... Har inte ens en bild att lägga till.
Men tänk vad fel det blev då.....

Nu blir det påtår, vattenglas, planering av mat inför några dagar och läsa några sidor ur min bok..... Just det: Så var det att höst-fixa på altanen.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar