fredag 25 september 2015

Höstfint på altanen

Typiskt va?

I går när katträddningen dök upp.
Tror ni att kissen fattade att nu var det nära för henne att få komma inomhus och få gosa och äta? Nähä det gjorde hon inte. Hon höll sig undan.
Så trist att veta att hon fortsätter vara ute i kallet och blötet.
Nu är nästa plan att de ordnar en fälla...... Blir ju toppen. Skulle tro att det blir att ställa den så att jag och Kenneth ofta kan spana på den om det blivit nåt napp. Skulle inte tro att det blir lång stund som kissen behöver sitta där.

I går blev det som jag tänkte det blev ett ryck med altanen.
Mot hösten med språng...


Lite enris i en rejäl emaljerad panna, några ljuslyktor, åsså Kenneths plåthund. Blev ju en bra start på höstpyntet.


Ett par krukor med ljung fick plats i en korg som är klädd med säckväv. Kanske jag får tänka om vad det gäller placeringen av korgen. Kanske att ljungen inte riktigt passar mot den Faluröda väggen, kanske.


Moran i huset har provsuttit i hösten- och vinterns sittplatser  på altanen.... Jodå det blir bra det här. Men ännu bättre blir det när jag fått tag i renskinnet jag beställt av svägerskan, Mia. Varmt och gott om baken.


Lite sommar är det kvar i ett hörn av altanen. Men det kan hända att det ryker idag.
För övrig så händer det inte mycket uti Lundgren idag.

Men, nu är det inte ens tre månader till jul.... Innebär att den delen av julen som jag gillar allra bäst,  Advent alltså, inte ens är två månader bort.
Så ska jag göra några egna julklappar så är det hög tid att börja nu.
Måste snart söka reda på jultidningarna för att öka på adventskänslan......... Eller kanske jag hejdar mej till efter Alla helgon helgen... 
Jo så gör jag.

Undrans om ungarna vill ut och äta julbord i år??? Å i så fall: Var ska vi beställa bord och när... Härliga funderingar. Men som sagt vi är inte riktigt där ännu.

Nu blir det lite action här.... Med betoning på lite.
Påtår, vattenglas, kamma sig, sticka några varv och läsa några sidor i boken.
Måste hinna ut på en promenad innan regnet, men ännu känns det ruggigt att gå ut. 
Eller jag kanske skulle börja med promenaden???!!!

Ha det gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar