torsdag 3 september 2015

Höst och svampar först, advent och jul sen...

Men vilket strålande väder som bara knuffar och buffar sig genom morgon-dimman.

Känns ju som en hädelse att inte ta tillvara på dagen och solen på allra bästa sätt.
Alltså. Det blir altan-häng idag.

Altan-häng med en bunt med information och tips från Viktväktarna. Dessutom blir det att skriva handlingslapp.
Hade bestämt mej för många dagar sedan att inte handla innan jag var på Viktväktar-mötet i går kväll.
Anande att jag inte mindes helt vad det var man ska fokusera på och vilka matvaror man ska undvika. Men som sagt med bunten med tips och trix från Viktväktarna blir det betydligt enklare att handla.

Hehe. Nå men något minns jag ju sedan jag var med sist. Mindes precis att man skulle undvika att äta kakor, chips, godis och goa ostar.... I allafall inte så ofta och inte så mycket. Så det finns inte med på min handlingslapp.

Jag skrev ju sist att det börjar närma sig höst.......

På morgonen var det + 1,2 grader hos Lundgrens. Vi fick skrapa rutan på bilen.

Hittade i går första tecknet på att julen är i antågande även i år.

Men nu känns det som om hösten bara springer iväg. Inte en enda svamp finns i frysen. Kan det vara så att det blir till att köpa champinjoner i affären denna vinter. Visserligen är det väldigt gott med champinjoner men jösses va konstigt om vi inte hittar nå svamp att fylla frysen med.

Kanske jag skulle säga till Bitte: Hjälp, du som brukar hitta så fina Karl-Johan. Skulle du kunna förbarma dig???

Öh, du, Bitte??!!

Mina svampmarker innehåller inga sådana godingar. Den här hösten verkar det vara kämpigt att få ihop både kantareller, fårtickor. Nå men skam den som ger sig. Läääänge än till det blir frost......Tänkte jag.

Idag kommer Vilja hit. Hon ska följa på surströmming i kväll, vi till är bjudna Stig och Rose-Marie. Längtar.
Blir gott att äta och trevliga människor att träffa och snacka med.
Vilja ska dessutom var här i morgon. Pappan jobbar och Mamman är iväg på Tjejmilen i Stockholm. Ja men jisses vad trevligt vi ska ha. 
Vad jag förstår ska vi väl både plocka blåbär och baka blåbärsmuffins.

Nä men nu är det sol på altanen. 
Påtår, skriva handlingslista och läsa viktminskningstips blir det nu.

HA det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar