måndag 14 september 2015

Älgjakt

Hej och godmorgon på er.
Idag blev det sovmorgon....
Storstömmel-sov ändå till 7. Det är lite skillnad efter de sista dagarna då väckarn skrikit redan strax efter 4......
Men se det går bra att komma sig upp ändå... Tror att man bara skyndar och ställer sig upp från sängen, som i chock. Något öga får man upp medan man sitter på toa...........Vakna får bli en senare fråga.

Men jag har haft det riktigt bra.
Härliga höstdagar i skogen, rejäla promenader för att komma sig ut på passet, underbart väder, kvalitetstid med Kenneth, gott med kaffe och macka vid elden åsså har jag  hunnit sticka ett par strumpor.
JA men ni hör alltså.
Så gott jag haft det.


Det vita är inte snö. Det är härlig vacker vit mossa.
Det här är en morgon som bara var så trollsk och häftig. Dimma, men solen var på väg upp bakom tallarna, elden värmde och det var knäpp tyst. Så häftigt.

Men plötsligt så började en hund skälla inte så långt från oss... 
Slut på stillheten och tystnaden.
Pulsen steg, blev riktigt spännande. Det var nära men trots allt var det inte på rätt jaktmaker som skallen kom från.
Det var spännande en lång sund innan skallen började dra sig längre bort för att till sist sluta höras.


Här är det stor arbetsinsats vid slakteriet. Själv kunde jag ta mej en rejäl kafferast. Det karvas och hissas. Det fikas och pratas. Det brister ut stora gapskratt lite här och där. 
Jägarna får verkligen känna sig nöjd. Många älgar har det blivit



Ja men ni ser. Så härligt va.

Dessutom har jag fått rapport att Jimmy också skjutit en älg. Lyckad jakt där också.


Just det. Sedan sist jag skrev så har vi varit bjudna på middag hos Calle och Doris.
Rökt röding. Jo jag tackar jag. Så vansinnigt gott.

Mej och maken.

Doris och maken.

Nä men nu tror jag att jag ska ta och se till att nåt blir gjort idag. Har både uppvaktning och syjunta på agendan innan det blir kväll. 

HA de gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar