fredag 2 januari 2015

Mellandagsrea

Tänk vad mycket roligt som jag skulle kunna skriva om som har hänt sedan sist.
Ja tänk alltså.
Men se nu blir det bara om en rolig sak som hände idag.

Idag, vardag och både jag och Kenneth var ledig. Jag föreslog att vi skulle fara en sväng till Staden. Jag behövde lämna lite böcker på Bibblo, åsså skulle jag kika lite på en ny vinterjacka så här i reans tider, tänkte jag.

Igen-lämnandet av böckerna var snabbt avklarade.
Tänk så dålig karaktär jag har. Skulle ju inte låna någon ny bok. De där böckerna stör mej i mitt "få saker att ske". Julen ska ju snart plockas bort, har man då som jag inte alls lessnat på alla fina lysande stakar och stjärnor och inte lessnat på allt det röda och gröna. Är det ju fort gjort att bli distraherad av en spännande bok och strunta i att plocka bort julen.
Nå väl, blev bara två böcker.
På tal om rött och grönt....... Det här hjälper ju till att sprida stämning i mitt juliga hem.

Nu var det ju inte om böcker och julen jag skulle skriva utan om jakten på en ny vinterjacka.
Kraven var högt ställda, Den skulle vara så pass lång att den går ordentiligt under rumpan, den skulle ha kapuschong och den skulle inte vara svart.  Alltså väldigt lik den jacka jag har idag, men betydligt mindre nött, tänkte jag. Dessutom så ville jag hitta en på rean.
I vanlig ordning så följde Kenneth mej på de två första affärerna men sedan så¨valde Kenneth att köpa sig en kaffekopp och sätta sig på Opalen. Det fik i Boden där det cirkulerar mest människor. Själv gav jag mej ut på jakt.
Ganska snart hittade jag dröm-jackan. Den var lagom lång, hade kapuschong, den var grön och var så himla skön. Bara ett aber, den var inte på rean. 
Nähä, då blir det ingen affär, jag fortsätter söka efter den perfekta jackan.
Men alltså, alla jackor efter det så jämförde jag ju med den där jackan som var så fin men som inte var på rean.

Nä men så himla roligt är det ju inte att ränna runt på klädaffärer, skitless blev jag efter ett tag, så jag tog ett beslut: Hänger drömjackan kvar när jag går tillbaka då köper jag den fast den inte var på rea.

Jodå den hängde kvar. När jag kom till kassan så sa jag att jag var ju ute efter en jacka till lägre pris.
- Kan jag få lämna tillbaka den här om jag nu hittar en lika fin men på rea någon annan stans???
- Absolut sa kassörskan, det går bra.

Men när hon sköt streckkoden så visade det sig att den visst var på rea den också. De hade bara glömt att prismärka och flytta fram till rea-ställningen.
Men så himla skoj alltså. Är man nu långtidsarbetslös så badar man ju inte i pengar direkt.
Det känns så himla gött alltså.

Nå så blev inlägget idag.
 Inte ett ord om nyårsfesten, inte ett ord om kalasen som duggat tätt, inte ett ord om så himla bra vi har det här hos Lundgrens. Inte ett ord om vädret, inte ett ord om hur behandlingen av min sjukdom kommer att bli. Nä det får bli en annan gång.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar