tisdag 13 januari 2015

Det kom ett brev

Jag fick ett brev igår.
Vet inte hur många gånger jag läste igenom den korta texten utan  att fatta vad som var fel. Jag såg vilken dag jag skulle till Arbetsförmedlingen, jag såg även vad vi skulle prat om och jag såg att mötet skulle ta upp mot en timme. 
Men hej och hå. Undrar vilken tid hon tänkte att timmen räknas ifrån.
Snopet va..


Livet var som enklare innan Kenneth hade lärt sig ta bilder med mobilen. Då hade jag kunnat neka i sten..... Aldrig att jag somnade framför Tv-n. Inte Bonzo heller för den delen. 
Himlas förtal skulle jag kalla det.
Men som vi har det nu så smyger karlen omkring som världens paparazzi och tar bilder i tid och otid. 
Jag ser bilden men jag har gode lust att påstå att: Näää jag somnade inte alls framför Tv. Det gör jag aldrig.

Däremot så arbetsplanerade jag en liten stund. (Tack Annica) Fick just veta vad det heter när man gör sånt som jag gör där i soffhörnet.
När jag nu fått ett bättre ord för det jag och Bonzo gör i soffan så kör vi på det..... Arbetsplanerar.

Ser ni boken som ligger på armstödet. Zack av Mons Kallentoft. Den är superbra men just nu har jag fått lite lätt tidsbrist. Bokbussen kommer i morgon å då bör jag ha läst ut den. Så egentligen så borde jag fokusera på att läsa. Inte arbetsplanera och inte skriva blogg, utan läsa. 

Så då får det ju bli så. Åter till boken.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar