onsdag 21 januari 2015

Kallt hos vissa och varmt hos andra

Bokbussen har ställt in. För kallt.
Tycker jag var ett smart beslut. Jag har som suttit här på morgonen och funderat ut hur jag skulle klä mej och hur jag skulle transportera böckerna idag. Att starta upp fyrhjulingen kändes ju barbariskt.
Det går ju inte att tro att jag kan bära böckerna. Dom ju ganska många. Går knappast med  mina sjukliga, klena muskler .
Nå men då var det problemet löst.
Så nu är det hålla sig nära kaminen och elda som gäller denna dag.
Här i Vändträsk har vi -27 grader idag. Hos Jimmy i Lillpite och hos Elisabet i Svensbyn så har dom -17. Marcus i Göteborg och June i Uppsala  har noll ungefär. Åse i Melbourne 36 grader.
Tänk va häftigt det är ändå. Vi bor ju på samma planet.

Hur ska det här gå då? Känner ju att jag redan är döless på att sitta vid kaminen och elda. Nåt måste jag ju ta mej för.
Kanske det var idag jag skulle städa i mina garnlådor. Ja men varför inte?? Låter ju trevligt och det behövs göras en inventering då och då.
Dessutom skulle Bonzo behöva putsar till i nyllet, han ser knappt ut genom allt lurv.
Så blir det.
Men först blir det en snabbis ner till postlådan. Blev som sugen på dagen tidning. Men det kändes långt idag.

Nå men nu gör jag det.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar