fredag 30 januari 2015

I väntan på sällskap

Hur var det nu?

Visst skrev jag att det snöade ute, sist jag skrev?

Om inte så kan jag bara berätta det snöar ute. Det kommit något så vansinnigt mycket snö och det verkar inte ge sig ännu.
Tror meteorologen tycker en skvätt synd om oss. För nu säger man att det kommer att avta och nästan sluta ikväll och så även i morgon..
Men sen på söndag så är det öppen himmel igen.
Tack och bock.....
Nu har vi snö så det räcker både till den som vill köra skoter, eller åka skidor både på längden och tvären, det finns så det räcker att skotta upp runt huset.

Ja men just det ja...... Skulle ju skotta upp runt huset tänkte jag. För bara för att det är hur mycket snö som helst så ska ni inte tro att det ligger tätt mot husväggen. Icke sa Nicke...
Ska man då vada ut i snö ända upp i armhålorna för att ta sig dit? Det blir knivigt. Ser ni bilden framför er när jag står där i djupsnön och vevar med snöskyffeln i höjd med öronen.
Känns som om jag slutat ut att skotta runt husväggen.

Tidigare idag så simmade jag ut i lössnön och sopade av våra trädgårdslampor. Väldigt säker på att de är tre. Det var då tre jag sopade av, men lika fullt så är snön för djup runt om, för den kortaste syns ju inte alls.

Nå men innan midsommar är ordningen återställd.

Nu ska jag sätta mej och göra ingenting mer än vänta på sällskap. Kenneth är och skottar snö, finns gott om varan. Inga-Lill är på väg hit. Hon ska sova i prinsess-sängen i västar flygeln i helgen. Blir skoj med hennes sällskap.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar