söndag 25 januari 2015

Vackert ute.

Idag är det en sån där bara helt otroligt vacker dag.
Den efterlängtade solen är här igen. Visserligen avslöjar den damm och annat som varit dolt hela vintern inomhus.
Men vackert, så vackert.














Jag och Kenneth brukar ha en dialog ibland när vi är ute och kör bil som låter ungefär så här::

Jag: Men ser du så vackra färger det är ute?
Kenneth: Var?
Jag: men överallt runt omkring oss.
Kenneth: Men du är som rolig du, titta en gång till. Här är ju bara grått, inte en enda färg.

Ja men det är väl det jag menar....... Ungefär...........Häftigt när inte ens granarna är gröna

På morgonen när jag vaknade så tänkte jag: men vad har jag i munnen? Vid närmare undersökning så var det bara tungan, min tunga. Men ena halvan hade svällt upp så det gick inte att få igen käkarna. Riktigt mysko. Så här några timmar senare så är svullnaden borta men jag har en otroligt pirrig och konstig känsla i tungan. Som sagt, riktigt mysko.

Jimmy kände att han ville göra nåt annat i helgen. Inte bara sitta hemma och knapra cellgifter, så han tog ett beslut att komma och sova här. 
Han flyttad in i går i västra flygeln där för övrigt Inga-Lill brukar kvarta. Där har han slaggat i natt med Bonzo. Inte en enda gång har Bonzo varit in i sovrummet och kollat om vi var där eller kommit och värmt mej om fötterna, nä då, vi blev total-ratade. 
Annars så händer det inte så mycket här, men någon gör affärer, å  någon förbereder köttsoppa och någon kollar om elverket fungerar. Ungefär så, med andra ord: Helg-slappar.

På tal om vackra färger ute. Här är den bild från i höstas när jag och Kenneth skulle ta upp båten inför vintern. Då var färgen ute gul och orange, inte grå-grå-grå.

Hittade en till ny bild i min kamera. 
Vilja i snabb-klädnings mundering. Skitkallt ute och vi skulle bara göra en snabbrusning till bagarstugan och frysboxen och kolla om det fanns kvar någon glass sedan i sommar...
Vad gör man inte om det finns hopp om glass. Dessutom blev det en lyckad rusning. Det fanns en sån där supergod kvar. Lycka för en liten tjej.

Nä men om jag skulle återgå till att helg-slappa.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar