fredag 9 januari 2015

Tre vardagar på en vecka. Så tokigt.

Nu gjorde jag det igen.
Hällde upp två koppar kaffe på en gång. En i min kopp och en i Kenneths kopp.  Kan bara betyda att det blev en vardag för mycket denna veckan. Men vem minns sist det var tre vardagar på en veckan... Det är ju dö-länge sen.... I fjol nån gång.
Nå men det fick jag lösa med att dricka två koppar på raken.

Den här förmiddagen har jag mest sökt kontakt med folk. Det har varit att få tag i doktorn, har ju ännu inte fått någon ordning på diarrén.
Jag har sökt att få kontakt med en virkesuppköpare från Stenvalls Trä.... Går mindre bra, han är nog på uppdrag.
Dessutom har jag fått iväg en önskelista till Bokbussen. Eller inte till bokbussen i sig utan till Ulrika och Mats, personalen på bokbussen.
Dom kommer ju nästa vecka så jag tänkte eftersom min lust att pyssla har tatt vägen någonstans, inte sett till den på många dagar så har jag på min önskelista bett om "bilderböcker" ja ni vet sånt som kokböcker, inredningsböcker och böcker om frimärksamlande. Ja ni förstår vad jag menar eller hur?
Jag har önskat en massa med pysselböcker, små projekt och stora projekt. Allt från hur man bygger ett växthus till man gör en berlock i ett armband. Typ.
Så då kan jag nu lugnt sätta mej och vänta. Bokbussen kommer med handarbetslusten, tänkte jag.

Annars då så kan jag berätta för alla utsocknes att här i Vändträsk har vi nu fått snö i ett dygn. I går när jag och Bonzo tog promenaden efter ett igensnöat skoterspår så var Jycken så härligt road. Han bara plöjde fram i djupsnön........ Min hund har aldrig tyckt om djupsnön men jag tror han försökte förmedla till mej att han var så in i vansinnigt less på ishalkan. Tror jag bestämt att han menade.
Men han var så rolig att se, hela han utstrålade lycka.
När vi kom hem så hade Bonzo såna där stora snöbollar som hängde i armhålorna. Som sagt det är inte vanligt på denna hund som i vanliga fall aktar sig för lössnö.

Undrans vad jag ska ta mig för idag då. Inte handarbeta i allafall. Just det, jag får ju inte glömma bort att jag söker ju den där Emil från Stenvalls.
Dessutom ska jag nog inte dricka flera koppar kaffe nu på ett tag.
Boken har jag läst ut på morgonen. Suck.
Men kolla va........... Ser ju nästan ut som om jag tycker synd om mej.
Va dumt. Nu får jag ju skärpa mej.
Löjligt. Om mej är det inge synd om.
Nä ryck upp dej Monika. Gör nåt skoj.
-Okey, okey, okey.... Då kör vi.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar