torsdag 8 januari 2015

Slut jul och behandlingen av min Myasthenia sjukdom

Slut jul hos oss.
Allt det röda är borta för i år.
Just nu har jag två alternativ känns det som. Antingen sakna det röda och det gröna och känna mej lite nere. Eller så kan jag ställa in siktet mot våren. Tunna skira gardiner och att talgoxen snart kommer att ändra på repertoaren. Att det bli lite ljusare ute, lite lite mera ljus för varje vecka.
Tror jag hakar fast på vår-alternativet. Känns roligare.............. Men nog var det rysligt fint med allt det röda.

Har nu på morgonen suttit och läst och läst om den här behandlingen som jag ska få mot Myasthenia Gravis.
Känner att det är tur att jag inte är en katastroftänkare eller en lättskrämd hare. Men nog känns det en aning skrämmande. Antagligen mest för att jag inte riktigt vet vad sjukdomen kan ställa till med.
Nu har jag fått ett scheman på hur jag ska medicineras de närmaste 3 åren.
Det är inte klokt vad konstiga namn det finns på mediciner, det är inte klokt vad jobbigt det är att ta reda på vad det är och varför jag ska få alla dessa behandlingar.
Min läkare har försökt förklara men jag känner att jag blir lite skraj när hon sätter igång att berätta så jag lyssnar nog inte riktigt på allt.
Det är Solu-Medrol-kurer hit och det är Mabthera-behandlingar dit. Å där emellan så är det stereoid-kurer.
Nå men som tur är så verkar det som jag kommer att få kallelse inför varje behandling, så jag slipper hålla koll hur länge det gått mellan de olika kurerna och behandlingarna.

Det är skit det här med att var sjuk.

Just nu har jag två alternativ: Avsluta skrivandet och följa Bonzo på en promenad. För det vill han. Nu.
Eller så chansar jag att det är för mycket snö så han inte smiter till Kjell.

Nä, jag följer.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar