fredag 30 januari 2015

Snö, snö, snö

Long time no seen.

Kan inte fatta var lusten att blogga tog vägen. Plötsligt var den som bara väck, borta.

Nu på morgonen så var den plötsligt på plats igen.
Vi vår väl se om den är tillbaka på riktigt eller bara på tillfälligt besök.
Jag gjorde en djupdykning i min kamera för att se om där fanns några bilder som vill vara med på min blogg-sida, jodå det fanns några.

Går ut hårt med två grabbar som har vissa bekymmer med sin tandstatus.
Eller vänta nu.... Kan det vara så att Elis och Kasper har köpt fula tänder i någon apparat där på Leos lekland?... Kan vara så.








Herr och Fru Lundgren placerade i var sin stor härlig fåtölj. 
Bekvämt sätt att iaktta alla lekande barn på Leos lekland


En bild från kvällsfikat en vanlig tisdags kväll. Även tisdagen måste få hyllas ibland.



Bilder på snömängderna som just nu vräker ner över Vändträsk och resten av Norrbotten.
En aning dåligt med utsikt genom vissa av våra fönster.
Jag minns inte när det kom så stora mängder på en gång sist.
Jag gjorde nyss en tur till fågelbordet för att fylla på. Når jag kom fram så tänkte jag att det är inte sant. Lössnö ändå upp till höften. Å ändå ska du veta så gick jag precis samma sväng i går, helt sanslös alltså. 
Blir till att börja skotta tak i helgen, för så här kan vi ju inte ha det. Det är en sån här gång man försöker förstå varför vi har 14 hus på gården. 
Är någon sugen på att skotta ett tak så har vi gott om spadar. =)

Jag har på morgonen pratat med min läkare på vårdcentralen. Han har kommit på nåt som kan göra att jag slipper min kassa mage.
Håll tummarna att det är ett magiskt pulver jag kommer att få hämta på apoteket.

Nästan varje förmiddag brukar jag och Jimmy kolla av hur det är hos den andra. Men idag har vi inte hört av varandra, ännu. Jimmy är och röntgar tumören idag och det brukar inte vara gjort i en handvändning. Sist så tog det 1½ timme där inne på Röntgen........

När man talar om trollen................. Jimmy ringde just. Röntgen gick ju med blixtens hastighet den här gången. Eller nåt sånt.....
I stället för 1½ timme så tog det bara 45 minuter. Det tar sig.

Nä men om jag skull ta mig för att göra nåt vettigt. 

Just det ja: 
Jag har skvaller. 
Jag börjar på en ny praktikplats på måndag. Jag har ju sökt med ljus och lykta en annan praktikplats sedan jag hamnade på Folkuniversitetet. Det är ingen plats där man kan bygga självförtroende eller känna sig behövd på något sätt alls.
Så på måndag börjar jag på "Veckan Allehanda". Den som inte vet vad det är kan ju alltid googla.
Känns så himla spännande och kul. Nu äntligen får jag kolla om jag är så pass att jag kan klara av ett riktigt jobb.

Ha det gott alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar