torsdag 3 juli 2014

Nimbus i Piteå

Ja jösses, vad dom orkar.
Barnbarnen alltså.

Jag och maken for ju ner till öjebyn igår. Kasper fyllde ju 5 år. Viktiga grejor.
När vi så lika så var här nere så passade vi på att ge Sara ett dygn ledigt.
Så på morgonen så for vi till Nimbys värld ute på Piteå havsbad.
Alltid omtyckt av barnen. Efter tre timmars bus for vi vidare.
Till Jimmy på lassa. Vi tänkte bjuda honom på en glass, men vi var tvåa. Sara hade redan bjudit på en hamburgare.
Nå men trevligt sällskap fick vi till glassen i allafall.

Nu får ni vänta lite för nu är maten klar. återkommer strax.
Så nu är det klart med middagen. Nå var var jag nu då.....???.....
Just det ja. Ungar som burar och orkar.......

Väl hemma i Öjebyn igen så dök det ju direkt upp en massa kompisar.
Det var då jag skrev: Ja jösses vad dom orkar. För just då var det fullt krig här i soffhörnet, massa barn och massa farfar......Pust.
Men se nu så här en kvart efter vi ätit så har lugnet slagit omkull oss allihop. Inga kompisar, bara smockmätta ungar och proppmätt farmor och farfar.
Aldrig sett dessa barn sitta kvar vid matbordet så länge och bara äta och äta. Visserligen är det ju lite pilligt att äta taco-gratäng med god sallad och taco-chips till. Men ändå...... Dom säger bägge två att dom är sprickfärdig. Jag tror dom.
I morgon far vi hem igen. Ska ju passa sotarn   som kommer efter lunch, så jag återkommer med mera inlägg när jag är tillbaka vid favvo-datorn.

Ha det gott alla...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar