måndag 7 juli 2014

Hemkomst, whisky å sånt

Vadå sotaren kommer.!!!!???!!! Nå men icke.. När vi kom hem från Öjebyn i fredags så fanns det ett brev i postlådan. Sotaren är sjuk och meddelar senare när han kommer.
Jaha ja, så gick det för att vi hade bråttom hem från Elis och Kasper.
Nå men det fanns att göra här hemma ändå.

Fram på eftermiddagen var vi tvungen att bege oss till staden för det fanns inget att göra frukost av dagen efter.
När vi kom hem hade påskharen eller nån??? ställt en Whisky-flaska framför dörren.
Ska bli spännande att smaka hur den är.
Å försten så tror jag inte på påskharen.... Det finns två härliga människor som kan komma på att göra sådana saker... Kan väl inte vara så svårt att få veta vem av dom som förärat oss flaskan.

Senare kom Doris och gänget förbi. Dom behövde ett dopkort till Edvin. Finns få saker som mitt självförtroende mår så gott av som att ha Doris i min kortlåda. Hon berömmer så att det gör gott i bröstet.
Me like.....

Lördag, men se nu är sommarvärmen här på riktigt. Varmt, varmt. 
Efter lunchen gick vi ner och hälsade på stuggrannarna. Mycket trevligt folk det där. Och som vi misstänkte så var det dom som varit upp med flaskan. Sen blev det inte mycket gjort mer än sova middag på altan i solstolarna och sedan blev det fotboll på TV. Aldrig varit med om att det varit spännande med fotbollsmatcher tidigare. Ja utom då mina barn spelade alltså. Men detta VM så har jag sett massa matcher å bra har det varit. 
Kanske är det för att det är sådan där glad, älskande publik inte en sån publik där man bara hör "Hata, hata domar-djävul". Kan vara därför..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar