söndag 6 juli 2014

Dagarna hos Elis och Kasper

Så ja nu är jag framme vid Kaspers 5 års kalas.
Det är viktiga grejer.






Både stora och små grattade.
Dessutom var det gott om skratt och en massa prat.

Nå men till sist var det bara jag, Kenneth, Elis och Kasper kvar.
Men se skratta gick himla bra ändå.
Skojigt med kvällsfika.

Planen var ju att jag och Kenneth skulle bli kvar några dagar.
Vi skulle ju försöka ge Sara lite tid att få göra lite vuxensaker.
Vi kan ju hoppas att hon fick tillräckligt med tid för sig själv.

Så dagen efter kalaset så drog vi iväg på Nimbys värld.
Som ni ser så är vägen fortfarande blöt av regnandet.
Men vart efter dagen gick så blev det bättre och bättre väder.





När vi sedan kom hem från Nimbys så beställde Elis tacos till middag. Naturligtvis blev det så.
Det var en middag som jag och Kenneth sent ska glömma. Visserligen har jag ju skrivit om det för några dagar sedan. Men det var det värsta vad grabbarna åt.

Efter första portionen så tackade dom för maten, men se då ångrade dom sig och sedan bara fortsatte och fortsatte dom att mata in. Efter middagen så föll vi bara ihop i en hög i soffan. Smock sa det så somnade Kasper för kvällen medan vi andra låg och kippade efter luft.MEn då helt plötsligt uppenbarade sig en ängel med sax och kam. Det var grabbarnas mormor Karin som och förbarmade sig över mitt hårsvall. Så nu är jag korthårig, Karin är en av få frissor som törs klippa håret riktigtkort...Dessutom är hon ju en ex-frissa men takterna sitter nog i ryggmärgen.. Kolla va fin jag blev.

Dagen efter var det dags att fara hem. Vi har haft en härlig tid med Elis och Kasper men se nu kallade vardagen på oss.
Vi hade ju en date med sotaren.

Fortsättning följer i nästa inlägg. Än är det långt innan jag hunnit ikapp tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar