måndag 14 juli 2014

Rallycross och solsken

Hej och god morgon.

Klockan är nu kvart över åtta.
Denna morgon började med moln på himlen. Minns inte sist jag såg ett moln så det blev att stå en stund på altanen och beskåda underverket.
Sen så har jag hunnit med både det ena och det andra.... Bland annat renbädda och starta tvättmaskinen, druckit tre koppar kaffe och tappa bort hunden.
Det sista var ju väldigt obra. Men jag håller tummarna att han dyker upp hos Kjell snart.

Jag tycker ju att jag har jobbat på min solbränna under veckorna som det varit så här himla soligt. Så igår på Rallycrossen så var det ju en himla tur det då.
Där var det ju samma väder som det varit sista veckorna..... Strålande sol. Men se ibland ska man ju ha tur. Vi kom tidigt..... Trodde vi, alltså. Vi hade ju tänkt att vi skulle få en bra plats för våra stolar.
Phuuu. Vaddå, fanns inte en enda plats för stolar kvar.
Men då hittade vi ett hörn på läktaren med platser för flera av oss. Kent och Robin var ju så att säga ständigt på gång så dom behövde vi ju inte räkna med.
Den läktarplatsen visade sig vara en riktigt fullpoängare. För efter några timmar så blev det skugga där. Enda skuggan på hela arenan. Skönt.
Men lika fullt så har då både nyllet och axlarna fått bekänna färg.

Det blev en superhäftig dag.
Robin kom tvåa....... Grattis och hurra, hurra.
Bästa Inga-Lill dök ju upp, grattis till mej och hurra, hurra.
Alla andra som också var där och trivdes i värmen och med spänningen. Riktigt fullpottare vad det gäller trivselpoäng.
Ja men jodå, det här blir en bra plats

Linda och Vilja

Inga-Lill den goa.

Här ropar Vila: kolla moppe, kolla nu ska Robin köra.
Den rödhåriga kepskillen längst fram. 
Det är Hallnor Junior trygg i mammas knä nu när pappan ska köra. Han verkar också bli väldigt motorintresserad.

Skål på sig Robin. Bra kört

Efter tävlingarna hade ju Kent lovat Vilja en tur med gokart. Jag måste kolla upp hur man får över ytterligare förstoringar i datorn, för i kameran kan man se Viljas leende. Det går över hela ansiktet.

Nå men om jag skulle ta och dricka mera kaffe. Bonzo den stackaren har inte kommit hem ännu. Men när han kommer ska jag fråga om han inte ångrade sig. 
Ja men jag menar: Ge sig iväg ut på rymmarstråt när det är så varmt och dessutom tog han ju ingen vattenflaska med sig.
Det var ju ingen bra, vatten är ju den stora grejen såna här dagar.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar