fredag 25 juli 2014

Varmt, torrt och en trevlig onsdag

Meteorologen säger fortfarande varmt, mycket varmt. Det stämmer.
Blir ju genast gott om otrevliga sanningar då.
Folk som har kommunalt vatten har fått sms där kommunen vädjar att man inte ska använda mer vatten än man bara måste.
Hoppas man tänker sig för lite och inte fortsätter att fylla sina pooler och vattna gräsmattor. Hör de (läs Sofia) som redan har så otroligt lite vatten i sin kran och så har det varit säkert en vecka nu. Klart att om man ligger sist på matarledningarna så är det bara en tunn stråle kvar. Besvärligt.

Dessutom har man idag utfärdat eldningsförbud i stort sett hela Norrbotten nu på morgonen.
Klart det känns skrämmande när man äger skog och vet att snart är det gott om bärplockare där ute. En del kokar sig kaffe över öppen eld, medan andra kastar ifrån sig fimpar...... Redan nu hör man om många skogsbränder, visserligen små, inte som dom brukar ha i Australien. Men för mej räcker det med en liten för att det ska bli himla omständligt.

Meteorologen säger också varje dag... Både på radio och TV: Risk för regn och åskskurar. Det stämmer dock inte alls. Nä men inte en droppe på många veckor har det kommit här. Eller nu var ju inte det riktigt sant. Förra måndagen kom det ju 7 mmm.
- Hejja.

I  onsdags så var det en sån där lyxig skojig dag.
Ut och äta lunch med Kenneth.... Sushi på Nordpoolen.
På eftermiddagen så blev det go fika med Carina. Kan hända att det blev en massa prat. Var så roligt, kan inte minnas när vi hade möjlighet att bara prata och prata senast.
Tack kära du.

Sen på kvällen, efter att Kenneth jobbat klart, så drog vi vidare till mera trevligheter.

Middag hos Stig och Rose-Marie.
En trerätters så här på en vanlig onsdag. Eller då glömde jag ju goa nygräddade spandau till kaffet. Då blev det ju en fyra-rätters.
Lyxigt. 
Massor av god mat.
Dessutom hade dom kryddat med trevligt sällskap
Björn

Kenneth och Rose-Marie

Anita

Stig, him self.

Kvällen gick med en blixtens hastighet. Men så är det väl när man har trevligt. 
Å trevlig var bara förnamnet på kvällen. 

Nå men få se nu då??? I går? Jag skrev inget? Men vad gjorde jag då?????
Just det nu minns jag. 
Jag lät skit-värmen påverka mej väldigt negativt. Satt mest under takfläkten och led. 
Men så kan man ju inte ha det. 
Så idag bestämde jag mej för att inte låta det hända igen. 

Idag sysslar jag med både nyttigt och onyttigt, dessutom känner jag att jag trivs med mitt sällskap.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar