söndag 6 juli 2014

Middag i Alträsk

Ja men du milde min tid vad jag har varit slarvig med att skriva.
Nu tänkte jag göra så här att jag tar händelse för händelse och gör korta inlägg.... Tänkte jag.
... Kenneth kommer snart och ropar på mej. Han håller på att byta rutor i bagarstugan så när det är gjort är det jag och pensel som ska på uppdrag. Inte bara rutor, han bygger helt nya fönster. Så ska det ju stå.

Jag börjar med Tisdag....
Kenneth jobbade uppe på taket för att få saker  klara. Väldigt varmt och dessutom får man ju rysligt ont i fötterna av allt "stå på stegen och trepa"

Så när han var färdig så blev det härligt fotbad ute på altanen och kallt vatten i glaset. Jag sympatiserade med fotbad jag också.
Det blev ju inte att sitta så väldigt länge vi skulle ju iväg på middag.

Elisabeth från Stockholm har en sådan trevlig grej för sig. Det är nämligen så att när hon kommer upp till sina föräldrar på sommarsemestern så bjuder hon på födelsedagsmiddag... Trerätters, gott, skojigt och helt underbart. Alltså det är hon som fyllt år..
Bilder:
Här tycker nog Amanda att Kenneth stör med sitt fotograferande. 

Calle på getingjakt. Därav blicken i taket.

Doris hjälper till i spaningarna.

Här är Kocken Elisabeth med sina fina sommarnaglar.

Så här ser Amanda ut när hon inte grimaserar åt Kenneth.

Mätta och glad kom vi oss hem efter en mycket trevlig kväll.

Så nu lägger jag upp den här och ser om jag hinner skriva ett inlägg till innan jag ska iväg och måla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar