tisdag 22 juli 2014

Varmt och sandigt. Å grattis till Kjell

Jaha ja. Kanske fungerar.......... eller inte.
Vänta jag måst söka reda på glasögonen.

Så...... Genast blev tillvaron tydligare.

Idag då?...... Samma varmt. SMHI går ut med en klass 1 varning. Varmt very, very varmt. Akta småbarn och allt annat som inte klarar denna långvariga värme.

Kjell fyller år idag. Han uppnår den aktningsvärda åldern av 65. Få se om det blir denna dagen som vi grattar eller om det blir någon annan dag.

Sand, sand och åter sand. Samma tillstånd på vårt vägbygge. Ibland passerar det en bevattningsbil. Men bara 30 minuter senare är det lika torrt igen. Knaster, knaster.
Allt vi äger är täckt med sand. Gäller att inte frestas av att dra ett finger i sanden bara för att man kan. Gjorde just det på tangentbordet. Så himla korkat. Nu måste jag ju rengöra.... Dumt.

Men det kommer att bli ändring på det varma sandtillståndet. Fullständigt övertygad.
Snart så.

I går kom de här förbi.


Ja hela familjen kom, men om vi säger så: Det märktes vilka som varit på badet hela dagen. Trötta, jättetrötta.

Idag på morgonen ringde Jimmy. Det blev som planerat, han fick  fara hem från sjukhuset i går. Hoppas han nu får vardagen att fungera på ett acceptabelt sätt.
För nog är det skönt att vara hemma.

Kjell fyller år idag. Få se om det blir denna dagen som vi grattar eller om det blir någon annan dag.

Jag då? Vad ska jag göra idag då?

Dricka mera kaffe och dricka vatten. Skura upp tangentbordet.

Verkar som om jag inte tar mej för så mycket.......... Stämmer.
Jag funkar inte bra i sådan här värme.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar