tisdag 15 juli 2014

Bröllop och åska

Hej och god förmiddag på er.

Jag börjar med den stora nyheten.........
Den här bilden kom igår på min mobil:
Linda och Kent gifte sig igår. 

Det känns så skojigt och med ett stort leende så är det bara att gratulera. 
I drygt 13 år har dom haft på sig och känna sig för. När dom sedan bestämde sig så var det med en rasande fart det skedde. 
Tror att det var igår efter kl 9 dom fick veta tiden och att det skulle bli igår över huvud taget.


Alltså dagen igår gjorde jag två saker på hela dagen.
1... Jag tvättade, vinter-täcken, kuddar, och sängkläder.. Hela dagen gick maskinen.
2... Jag väntade på åskan. Dessutom hoppades jag på regn, massa regn för det är så torrt ute. Det enda på gräsmattan som växer nu är ogräset. Dessutom ser ju jordgubbarna ut att bli stora som smultron. Å det är ju klart kommer det inget blött så blir det väl så. Hela dagen gick jag som en zombie och önskade att ovädret skulle komma. Ett himla tryck i huvudet och kände mej rent bakfull.
Nå men till sist så kom den.
Det var kolsvart på himlen där åt hållet som Luleå ligger ett bra tag innan vi fick del av regnet. Men jag kan bara säga i efterhand:
Löjligt, kom inte mycket.
Visserligen blev det vackra blixtar och ett himla mullrande. Men det regn som kom gjorde inte till eller från. På den torra och varma backen så ånga det väl upp på en gång.

Jaha, nähä, det blev ju som ett antiklimax.

Mitt i åskan dök de nygifta upp. De var ute och körde med Vilja som inte riktigt uppskattade spektaklet på himlen.
Mes skojigt sällskap och gott kvällsfika så blir ju åska nåt som nästan bara är häftigt och fränt.

Idag då? Jaha vad ska man ta sig till idag då?
Verkar då bli att svettas lite. Men annars då? Kan för mitt liv inte komma på vad jag ska göra.
Nå men jag kanske skulle börja med mera kaffe, fylla dosetten och läsa ut min bok.... Sen kanske det har ordnat upp sig.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar