måndag 3 februari 2014

Fyllt år, alldeles nyss.

Måndag igen.
Men se den här måndagen är lite annorlunda än de måndagar som varit nu under en lång tid. Å då tänkte jag inte på att jag idag är ett år äldre än tidigare inlägg.
Nä men temperaturen.
Det är inte så långt från noll idag. Härliga tider. Jag och jycken har redan varit ut och promenerat skoterspåren. Så himla härligt alltså. Promenerat utan att klä sig som en tok. Utan att hunden krampat på vart och vartannat steg. Alltså rent ut sagt alldeles underbar morgon.

I går som sagt blev jag ett år äldre. Det är inte klokt vad gratulationer jag fick. På telefon, på sms, på Facebook och för att inte tala om besöken...
Jag kände mej ohyggligt viktig.
Det där med viktväktar-tänket gick inte så bra. Blev många sittningar vid fikabordet.
Nå men nu är det över och det är nya tag som gäller.

Just när jag sitter här och skriver kommer jag på att det är inte mycket kvar på min bok som jag har laddad i telefonen. Så det är hög tid att klura ut hur jag ska göra för att ladda nästa. Den jag har nu följde med i en ljudbok (CD-skivor alltså) så man kunde välja att ladda ner den eller lyssna på den i en CD-spelare.
Efter många om och men så hade jag den till sist nerladdad men inte var det någon barnlek direkt.
När man väl har börjat tanka ner i telefonen så känns det våldsamt opraktiskt att gå tillbaka till en bärbar CD-spelare.
Just då när man ska klura ut sådana här saker så verkar det där men teknik så himla stort. Suck.
Alltså, måste hitta ett bra ställe att tanka ner från.
- Teknik-panik blev det då här hos mej känner jag. Var ska jag söka där det är lätt att förstå hur jag ska göra.
Ett alternativ hade ju varit Bibblan (finns personal att fråga) men dom har vad jag förstår så man ska ligga uppkopplad för att kunna lyssna. Det är inte det ultimata här ute i glesbygden vill jag lova.
Nå men det blir en nöt att knäcka, senare. Behövs inte klaras av idag.

Så mycket folk som det varit hit men så himla samma motiv på korten jag tagit...... Barnbarn. Men det är ju inte det sämsta.

 Hela trion har fastnat bakom skärmen på datorn. Verkar vara nåt skojigt.

 När Ojeby-familjen skulle fara hem så ville Elis stanna kvar över natten.... Men naturligtvis. Så mysigt.

Om man frågade Elis så blev godisinköpen klockrena... Godisarena-besöket blev lyckat alltså.

Nä men nu ska jag sätta igång med storkok. Är så less nu på dessa "oj men vad ska vi äta nu?". Nu ska jag se till att finns färdiglagat både i kyl och frys.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar