lördag 8 februari 2014

Kalla tog silvret

Mitt på lördagen och här gör vi inte många knop.

Soffan är en supergo kompis både åt mej och maken.
Men tro nu inte att vi bara latar oss, nä du.
Vi har hunnit ta ett silver i OS. Ja nu var det ju Kalla som åkte skidor och vi som höll tummarna. Men det upplägget gick ju riktigt bra.
Vi har hunnit vara av vägen i ett Rally som vi också tvärt hittade på en kanal, missat en medalj i snowbord. Ja men alltså vad sportig familjen Lundgren är idag.

Jag har på morgonen lagat mat. Känns ju alltid himla bra att veta att det till nästa mål är i stort bara att koka lite ris och värma på grytan.
Kenneth fyller ju jämna år nästa månad och vill ha kalas och bjuda på mat så jag har testat lite recept här på morgonen. Det jag testat idag verkar funka perfekt.

I går satt jag och tittade på os-invigningen. Massa av häftiga effekter, massa av väldigt mycket. Att man till och med slutade visa fyrverkerierna för att dom aldrig tog slut kan ju ge en ledtråd att inte bara jag tyckte att det var för mycket. Men som sagt: otroligt mycket otrolig teknik.

Kenneth har en sabla hosta som snart driver honom till vansinne. Den har jag bestämt att jag inte ska smittas av. Verkar vara himla besvärligt.  Nä men nu ska jag sätta mej och sticka och samtidigt hålla ett öga på sån där skridsko där man åker runt, runt på en bana.

Vinter ute, nollgradigt och det har kommit flera centimeter snö inatt och idag. Men lika fullt så passerade det just nu 4 motorcyklar med sidovagn nere på vägen. Konstigt, trodde det var en sommarföreteelse med motorcykel. Man blir aldrig fullärd.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar