måndag 24 februari 2014

OS är över

God morgon på er.

Måndag hör ju inte till mina favoritdagar. Det vet ju den som brukar läsa min blogg. Tror bestämt att jag nämnt det här tidigare.

Dessutom har jag nyss vaknat ur en dröm som gjorde mej så upprörd.
En av bitarna handlade om en god vän och hennes man som var på "MINA" kantarellställen. Dessutom stod dom som arga lämlar och försvarade sin rätt att få plocka just där... Kantarellerna växte inomhus i en av våra lador.... Ja men du hör så tokigt.
Ja men alltså så himla hatisk man kan känna sig fast jag vet att det var en dröm. Känns som om jag aldrig kommer att förlåta henne.
Dessutom var en annan kär vän så inni vansinnet arg och jag tror att det var på mej han var arg. Så fast jag vet att det var en dröm så funderar jag på vad det kan ha varit som gjorde han så arg......

Ja men ni hör. Måndag och gå och grubbla på sådana drömmar. Visst verkar det som om jag har hjärnspöken, nog så många hjärnspöken?
Behöver helt klart syssla med sånt som kräver lite fokus idag.

Det här med att ladda upp bilder..... Tycker ni att det tar för lång tid så har jag ett bra tips: Starta upp en Harpan och gör en tävling. Å ena sida du som ska få patiensen att gå ut innan bilderna har laddats upp. Lite stressande och sedan jag börjat så tror jag aldrig att jag har tyckt att det tar för lång tid. Jag och Harpan har heller aldrig vunnit.

Jaha här är en bild på Kenneth som mot bättre vetande trodde att han ska göra plats för mera snö som ska av från taket...... Eller han fick ihop en glipa men idag måste jag dit och se till att få bort ännu mer. För nu står takraset på kö så att säga. 
Illa. är det nåt som kan ge tak-läckage så är det snö som väntar på att få rasa.

Kolla vilken härlig syn.... Anders Södergren först i ett 5 mils-lopp. Nu var det ju nåt som inte höll ända in i mål. Men det var skoj så länge det varade. Bock och tack för en trevlig femmil och stor respekt till trion som knep medaljerna. 

Ja som sagt det har ju inte blivit så där himla mycket gjort så här sista OS-helgen. Någon sväng till skogs och lite skotta snö, men annars har det varit mycket kaffe, TV och handledsstöd.

En till........ Kan inte låta bli. 
Hejja Anders....

Här är ett supersäkert vårtecken. Vi har skottat fram eldplatsen. Nu är vi beredd, nu kan våren komma. Har ju dessutom förberett framtida picknickar runt elden: Älghamburgare, små goda piroger och matmuffins ligger i frysen och väntar

En bild på Bonzo, en härlig skog, inte för kallt och ett nysladdat skoterspår. 
Väldigt mysigt alltså.
Där finns inte många tråkiga tankar att nysta i.
Lätt att skita i både mysko drömmar, kantarell-tjuvar och arga vänner.....

Nu känns det som om jag saknar en sån där tidning om vilka böcker som kommer att säljas på årets bokrea. Det är ju dags för bokrean å det redan i morgon. Kul alltså. Kommer att stå där när dom öppnar. Numera är det ju inte som förr när dom öppnade mitt i natten nä nu blir det mer human tid.

Nä men nu kanske jag skulle suga tag i dagen..?

Jopp det gör jag. Till attack mot påtåren och kläderna.

HA det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar