torsdag 27 februari 2014

Svenska grammatiken.

Hejsan och godmorgon.

Ledig i dag.
Ska inte till stan nåt på hela dagen. Härligt.

Nu har jag jobbat två dagar på Klondyke. Jag har gjort nåt väldigt spännande: Jag har undervisat i Svenska för ett gäng vetgiriga invandrare. Så himla skoj men så himla besvärligt det är det där med grammatiken. Känns att jag genade i kurvorna när jag gick i skolan. Men, men. Det är otroligt vad snabbt vissa fattar. Det jag har förstått är att om man lär sig många språk så är det som ett kod som man löser. För varje nytt språk så blir det bara enklare. Det finns en gyllene tråd att följa så att säga. Men visst, det där med uttal kan ju vara hur bekymmersamt som helst.

Ännu har jag inte löst problemet med vad jag kan handarbeta med i soffhörnet medan man slötittar på TV. Med andra ord så länge jag skalar mej en apelsin och äter så är jag vaken men så fort jag lägger ihop händerna så somnar jag. Vilket eländigt sätt att njuta av fritid.
De där handledsstöttorna gör ju så jag inte glömmer av mej heller, så jag bara råkar ta mej en stickning någon kväll.
Jag känner att det gäller att tänka till snart så jag slipper sova mej genom kvällarna.
Eftersom vi inte har något soffbord så måste det vara nåt jag kan ha i knät........ Svårt.....

I kväll behövs vi som barnvakter i Heden några timmar.... Hihi, tala om en vinnarsituation: Vi får umgås med Vilja och vi blir bjuden på gomiddag.
Vi blir bjuden på lasagne. Det är inte nåt jag någonsin gör. Det är ju vansinnigt gott men en massa gryll innan det går att äta. Tur att jag har Linda som kan tänka sig att göra och bjuda. Dessutom gör hon supergod lasange. Känner mej lite som Gustav när jag käkar.

Nä men om jag skulle göra nåt.....!!!!???.....

Påtår och klä på mig. Sen då??
Antagligen inte gå på skogspromenad. Blidan har fortsatt och skoterspåren håller inte alls att gå på. Vägen är inget alternativ för jag har inga skridskor. Vanliga skor är inte att tänka sig, blixthalka.....

Nå men det löser sig.
Nu drar kaffepanna så nu får ni klara er själv...

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar