lördag 15 februari 2014

Det är ju lördag idag

Men hjälp.
-Hur är det med dej kära make??
-Vaddåå??????

Så det kan bli.
När jag vaknade på morgonen så vaknade jag av ett alarm. Snabbt öga på klockan 07.11 What? vad är det som låter på detta sätt??
Var snabbt tvungen upp och kolla.
Radion, en förskräcklig låt som framfördes på en otroligt pipig synt. Jaha men fort insåg jag ju att det var ju inget att vara rädd för.
Men då ser jag Kenneth sitta i soffhörnet, inte ens klädd ordentligt utan bara i en T-shirt och mjukisbyxor. Nästa chock: Sjuk eller varför är han hemma ännu han brukar ju fara kring halv sju.
Det var då dialogen jag skrivit där uppe utspelade sig.
Jag blev både ängslig och smått arg. Vaddåå, vad då vadå.  Jäkla gubbe att inte kunna erkänna när man inte mår bra.

Jaja men just då vid det  tillfället så vaknade även mitt intellekt, den delen som gör att jag kan både  räkna och rabbla.. Torsdag, Fredag och Lördag. Ja just det ja. Det är ju lördag idag. Då brukar Kenneth inte fara på jobbet halv sju. Just så är det ju. Nå men då kan han ju få sitta i soffhörnet klädd så där.
Helt okey.

Igår när det var dax för våran promenad så tog jag ett beslut att det måste vara trevligare att plumsa i djupsnö i skogen utan koppel än att gå efter vägen med koppel. Så det blev plumsa.
Tog kameran och gick iväg. Det var något bättre än dagen innan, bättre fart på Bonzo. Snön klibbade ihop så skoterspåret höll riktigt bra. Dessutom var jag ju beredd på elände så då var det bara gilla läget.

 Ladugården har snart försvunnit bakom all snö.


Kenneth och Jimmy har fått hjälp av moder natur att lösa ett problem. Det har suttit en skjuttavla på en tall (alltså skottskadad) och jag har sagt under något år att tallen måste ner innan det händer nåt.
Nu har det hänt nåt. Den har gått av och lagt sig rakt över skoterspåret. Så då var halva jobbet klart då gäller det bara att få tallen från spåret innan någon kommer och kör sönder skotern på den. För som ni ser så är den döljd under snön så där lurigt. 
Vill bara tillägga att det är en bjässe till tall, ser mycket mindre ut på bilden än i verkligheten.

Här är en vacker vinterbild. 
JA men alltså vad bra man mår när man får strosa i sådan här omgivning. Trotts att det sjunker igenom vid vissa steg man tar. 
Har hört någonstans och tror på fullo att det är sant att skogen har en läkande kraft.

Idag är det ett sånt där mindre attraktivt väder ute. Snöblandat regn som dessutom kommer från sidan. Skulle tro att det blir en skogspromenad ändå. Tror jag.

Nu ska jag krypa upp i soffhörnet och läsa de sista kapitlen i boken. Spännande nu.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar