torsdag 6 februari 2014

Vårkänslor... inte i pastell iallafall

Morgon.
Fortfarande underbar temp ute, -2 grader nu på morgonen.
Idag är det en sån morgon som är mer normal när jag sätter mej för att skriva blogg.
Alldeles svart ute.
Har ni som bor i delarna av världen som ligger nära Vändträsk märkt så himla häftigt dagen blivit längre.
Tala om att få vårkänslor av mixen längre dagar och varmare väder ute.
Dessutom så får man ju faktiskt erkänna att det försiktiga regnet som kom igår också bidrog till vårkänslor.

I går var jag på Klondyke på förmiddagen för att på eftermiddagen dra omkring på stan. På flera affärer så stod det stora reklamaffischer med "Vårkänslor" som dragplåster. När jag synade vad man menade så är det textilier i pastell. Kuddar, sängkläder, gardiner och kläder. Vissa affärer hade också vaser och andra grejor i pastell som också tycktes funka som vår.
Tänk vad trist när det där med textilier och inte med pasteller heller är nåt jag verkligen inte går igång på.
Hmmm vad är vår för mej då?? Ja inte pastellfärgade tyger iallafall.
När jag då kände efter vad Vårkänslor i en butik betyder för mej så var det påskägg, fjädrar, tulpaner och påskliljor, det var  vad jag började spana efter.
Utanför Gilla fanns det buketter med videkissar (visserligen i plast, men ändå). Dom gillade jag.
Tulpaner gillar jag också. Men se nu stod det ju två rejäla vaser hemma av den varan. Någon har ju blivit uppvaktad på födelsedagen med tulpaner.
Annars brukar jag unna mej en bukett nästan varje vecka under högsäsongen. Brukar tänka på de som tror att man ska önska sig blommor av maken.... Så dumt, är ju stor risk att man blir utan. Nä köpa själv då vet man att man får och dessutom att man får de man vill ha.
Hurra för våren när man kan köpa billiga tulpaner.

Nu ska jag ta tag i dagen och se om det blir nåt gjort.
Men kan ju alltid hoppas att jag kommer mej i kläderna iallafall. Kan bli en sevärdhet i annat fall när jag och Bonzo ska på promenad...

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar