torsdag 20 februari 2014

Inget stickande för mej

Hej och godmorgon på er.

Så var då två arbetsdagar på Klondyke avklarade.

Visserligen har dessa två dagar dessutom innehållit: Ett läkarbesök, ett besök hos en Arbetsterapeut och ett labbesök där man försåg sig med ett par rör med blod.
Så nu sitter jag här med handledsskenor och stickningsförbud. Hur lever man ett liv utan att få sticka???
Ja fråga inte mej, inte nu iallafall. Återkom på någon vecka ska jag berätta. Har ohyggligt svår att tro att man kan leva så, utan stickning alltså.
Men nu ska det testas.

Naturligtvis sitter jag och grunnar på vad man då skulle kunna göra i soffhörnet på kvällarna. Alltså något som inte har så statiska rörelser av handlederna..............
 Just nu har jag en idetorka som inte liknar något annat jag har provat tidigare.

Skulle vara att skaffa mej en jädra massa godis att sitta och stoppa i sig.
-Nä men giv mig styrka så dåligt förslag.

Fortsättning följer någon annan dag.

En ledig dag känns plötsligt som en lotterivinst efter att ha flängt omkring tidigare i veckan. Ska hitta på att göra nåt bra av dagen tänkte jag. Har startat en tvättmaskin och kött ligger i marinad, kött som ska bli våran middag. OS verkar inte vara så spännande idag så jag sätter nog inte på TV:n. Bonzo ser ut som om han nästan vill ta våran skogspromenad så här på morgonen. Går bra för mej så då gör vi det efter att jag skrivit klart.

Såg på Facebook att en av mina klass-kamrater och dessutom en mycket god vän har vunnit en resa, en sån där tävling i en annonstidning. Jag blir så glad ända in i hårrötterna när jag ser sånt. Bara buga och gratulera. Skojigt, massor skojigt.

Nä men om vi skulle ge oss iväg till skogs ett varv innan Bonzo har trampat en djup stig här nu runt mej.
Påtåren och försöket att se presentabel ut  får jag väl ta när vi kommer tillbaka..
Kläderna har jag iallafall hunnit få på mej....

Ha det gott alla

3 kommentarer:

  1. Kanske en ljudbok inte så dumt har börjat med det själv medan vi sitter i Övik och väntar på snön
    Ha Det Bäst
    Tommy

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset=)
    Ljudböcker är inte fel. Tankar du ner till telefonen eller har du en CD.spelare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna fixade en cd tekniskt lämplig för en gammal man

      Radera