onsdag 17 juni 2015

Vad ska vi äta till midsommar???

Det är klart att man ska ta dagen från morgonen....!!!??

Bara gilla läget och anpassa sig.
Vaknade strax före fem på morgonen. Låg länge och höll blåaktigt i kudden för jag känner ju mig och min kropp. Men det gick som det brukar.
Jag kan bara inte ligga kvar i sängen när jag väl vaknat. Går inte. Jag får myror precis över hela kroppen.
Jag har suttit en god stund vid datorn. Så här inför midsommar är det ju som skojigt att googla runt och kolla in recept. Känner att jag skulle behöva matnyheter. Nåt nytt nu när det blir midsommar. Men det känns tungt att hitta nåt som jag skulle vilja prova. Rädd för det blir sill, rabarberpaj och grillat som det brukar.
Min inhandlingslista ekar tomt. Blir lite tunt på matfronten i midsommar om jag inte kommer på nåt innan kvällen. Jag gör nämligen bort att handla redan ikväll, brukar bli väldigt hysteriskt i matbutiken närmare midsommar.
Så bara för att jag kan, så blir det i kväll.

Men jag kanske skulle kunna få lite tips av er som läser bloggen. Vad äter ni i midsommar??

Ja jag har på morgonen startat diskmaskinen, plockat ihop en banankartong med grejor till loppisen i sommar, tvättat en maskin, packat böckerna (bokbussen kommer idag). Är det nu så att man vaknar tidigt så kan man ju se till att man gör nåt bra av extra-tiden.

Igår gjorde jag min sista arbetsinsats på Veckans Allehanda.
Känns som om jag går sönder lite varje gång jag tänker att det är slut med det nu.
Jag vet att jag sagt det tidigare men jag säger det igen: Vilket ställe alltså, Mona och Åsa riktigt underbara människor, sådana arbetskamrater borde alla få prova att ha, därtill alla häftiga rara kunder. Så många timmar av skoj.

Verkar som om jag blir hemma hela sommaren för inte verkar det vara någon  som ville ha mej som sommarvikarie. Inte riktigt enkelt det där med att få sig ett jobb när man är snart 60 år, långtidsarbetslös och inte riktigt kry.........

Nå men inte behöver jag sitta och skriva om sådana gråa tankar en fin morgon som denna.
Nu på morgonen är det i stor vindstilla och en strålande sol är uppklistrad på en knallblå himmel. Måste nog prova om jag skulle kunna vara ute en stund. Rent trotsa mygg- och knott-eländet. Skulle behöva städa upp i mygghuset.

Kan bli en bra dag det här.....

Nu blir det mera kaffe och ett glas vatten.

Ha det gott alla.





4 kommentarer:

  1. Vi ska äta silltårta! Har du det receptet? :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Dina arbetskamrater blir nog trevliga var än DU är
    Glad midsommar
    //Bitte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är bara så snäll Bitte.
      Glad midsommar tillbaka önskar jag.

      Radera