lördag 13 juni 2015

Många barnbarn i helgen

God morgon på er.

I bland blir som helgerna för korta innan de ens börjat.
Så är det för herr och fru Lundgren denna helg.

Vi ville både vara på folkracetävling i Kalix och samtidigt hämta upp barnbarnen från Piteå.
Eftersom det inte hinns båda delarna på samma dag...........
Eller klart det hinns, men hur kul är det att hämta Elis och Kasper sedan de i stort sett somnat för kvällen.
Räcker ju med att Vilja kommer sovandes i kväll.
Alltså har vi fått dela på oss idag.

Kenneth har farit till Kalix på folkracetävling, med sig hem i kväll har han en sovandes Vilja. Viljas päron ska på party ikväll. Det är både Midnattstrav och efter det börjar en stor fest på ett festområde med en massa fina artister. Avundas inte festprissarna, kan bli en aning jobbigt efter en dag på tävlingsbanan.

Jag å min sida far ner mot Jimmy på några timmar och plockar upp honom. Sedan drar vi ner mot Piteå för att umgås med Elis och Kasper.
Vi får väl se vad dagen bjuder på men på eftermiddagen ska jag lämna igen Jimmy och fortsätta upp till Vändträsk med pojkarna.

Vad vi sedan hittar på i morgon det får vi nog bestämma då. Beror både på vad vi har lust att göra och hur vädret är.
Men en mysig helg har vi planerat att få allihop.

Nä nu ska jag ge mej. Måste fylla dosetten, precis nu. Annars blir det som det brukar: Jag kommer till ett stadium som heter " Ojdå, Ja visst ja" precis när jag bara vill ta min medicin och stupa i säng. Men se nu ska jag förekomma och göra det redan nu.
-Se det ska jag. precis nu.
Eller först ska jag göra mej en kopp kaffe och ta mej ett glas vatten....... Men sen så.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar