lördag 20 juni 2015

Mitt i Midsommararen

Midsommardagens morgon.

Kan väl ändå gälla idag också.... Glad Midsommar på er.

Kan tänka mej att många är lite ledbrutna idag, både av Små Grodorna runt majstången. och av kolsyran i vissa drycker.
Här blev det varken Små Grodor eller "huvva" drycker.
Nä det blev en stillsam historia med en massa sitta och ta det lugnt, bara prata, blandat med god mat.




 

Kvällen avslutades med en tur med bilen. Vi tänkte se på Björnar........ Det tänkte inte björnarna.

Om jag nu snabbt skulle rada upp vad vi då såg i stället. 
Vi såg både en räv och en hare hasta över vägen. En liten rovfågel fick sig på skallen av en talgoxe. Pampiga Fiskgjusen seglade elegant iväg från sitt bo högst upp i en tall.  Åsså såg vi både svanar, göken och en orrtupp.
Ska jag nu vara riktigt noga så kan jag ju berätta att vi såg flera högar med bajs på vägen och Aspar som Bävern hade fällt. På ett ställe var det bara att bege sig ut ur bilen och sätta igång att jobba. Jimmy upptäckte Murklor på ett ställe som vi var tvungen att plocka.
Men som sagt: Inte en enda Björn.
Men vi såg en älg. Ser ni var den står? Jag vet var, för jag var där när jag tog bilden...... Annars vette katten om jag sett nån älg.   Ledtråd: Den hade väldigt mörka öron.
 
Annars var detta den bilden jag såg mest av igår kväll.

 
 
Elis det stackarn blev ju sjuk på söndagkväll efter att vi lämnat tillbaka honom. Magsjuka.
En magsjuka som inte ville ge med sig.
Så på torsdagskväll fick en ganska ynklig Elis och mamman uppsöka sjukhuset.
Det blev till att få vätska och annat för att ladda upp orken och få slut på kräket. Sara skickade tre bilder, ett från när de kom in på torsdag sedan två från midsommaraftonsmorgonen. Kul att se hur han blir piggare och piggare på bilderna.


 
Det blev midsommarfirande även för Elis och hans mamma.
 
Alla mina barnbarn har firat midsommar på pite havsbad. Stora delar av det husvagnsgäng som brukar umgås på vintern på Kanis var nu och firade midsommar tillsammans.
Kul.
 
Nä men om man skulle kamma luggen nu. på ett tag ska vi iväg på surströmmingslunch....... Vilken tur vi har va?
Vi får väl se hur det går med att hitta till Kicko och Thomas stuga. Hemska tanke...... om vi inte hittar dit blir det ingen surströmming..
 
Njut av resten av midsommarhelgen, oavsett om ni är ledig och jobbar. Ta hand om er.
 
Ha det gott alla.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar