onsdag 10 juni 2015

Syjuntans så kallade säsongsavslut

Ja men jag kan inte låta bli...

Trots att datorn verkligen tär på humöret med sina tokiga ryck så kan jag inte låta bli att skriva lite blogg.

I går när jag gick hem från dagens arbetsinsats på Veckans Allehanda så var det bara att konstatera fakta:
Bara två arbetspass kvar sedan är det slut med min arbets-praktik.
Känns väldigt både trist och tråkigt.
Känner mej dessutom styvmoderligt behandlad av arbetsförmedlingen.
Nå men det löser sig....
Allt blir bättre, eller i alla fall lättare, om man försöker tänka positivt.

I går kväll hade vi i Syjuntan säsongsavslutning på Retro Café. Trevlig kväll. Det  gick precis som  vi trodde......
Blev ingen avslutning. Vi kör vidare i sommar också.
Skojiga brudar det här.
 
Det blev både paj och gobit.
 
Ulrica är fotografen för kvällen därför är hon inte med på bilden.
 
 


Jag passade på och höra efter om det var någon av dessa flickor som hade lust att hjälpa till att med att göra babyplagg i sommar för att kunna ge till någon hjälporganisation till hösten. Klart dom hade det. Så då får vi ser hur stor påse som är klart till hösten att skicka iväg.
Finns det någon mer här som vill hjälpa till med något stickat eller virkat babyplagg så är ni välkomna. Det går väldigt bra med stickat eller virkat mjukisdjur också.

Som det heter: Många bäckar små....

 
Nu har jag lånat en bild från Helén Johanssons blogg.
 
 
Kolla va häftigt va.... Hon vann en riktigt fin vinst på Vårruset i Luleå. Så nu i höst får hon fara på en träningsvecka med Blossom i Portugal.
Så himla skojigt. Grattis alltså.

 
Idag blir det till att montera upp den fina affischen i tyg som jag hittade under helgen. Jag tycker att den bara är så MEJ. Full i olika svampar. Så har jag nu lust så kan jag sätta mej och plugga in alla dessa svampars latinska namn, står längst ner....... Om jag har lust alltså.
 
Annars så blir det mera sånt som att få sista potatisarna i jorden, kolla om jag får i gång gräsklipparen. Dags nu för första klippet i sommar.
Ett gratulationskort ska jag också göra idag.
 
Nä men om jag skulle ta och sätta lite fart så jag kan fylla dagen med trevliga saker.
 
Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar