torsdag 25 juni 2015

Rik på Garn

Iiiiii. Vad det har regnat i gårkväll och i natt. Det har fullständigt dånat här hemma.
Varför låter det så mycket hos oss? Har vi dåligt med isolering eller vad är det?
För att det låter när det regnar är ett faktum. Det är snudd på inte lönt att prata med varandra....... Näää, nu överdrev jag, men likafullt, faktum kvarstår: Det dåååånar.
Å nu är vattentunnan bakom väggen full i vatten igen. Skönt när man ska vattna. Har länge tänkt att jag skulle skaffa en tunna till.
Men det har som inte blivit av, ännu.
I går hade jag sällskap på förmiddagen av Vilja. Mysigt och trevligt. Strax efter lunch skjutsade jag hem henne och begav mej till den stora staden.
Det var besök på Apotek och veckohandla som var det primära. Men som jag då är så har jag svårt att strikt hålla mej till min plan.
Älskar ju improvisation.  Kom på att jag skulle rusa in på min garnaffär. Skulle komplettera ett nystan som tog slut mitt i min babyfilt som jag håller på med. Men se nu var det slut just det garnet jag ville ha. Men det fanns en påbörjad duk av de garnet om jag ville ha för att kunna repa upp. Klart jag ville.
Dessutom så blir det ju så, om tid finns så blir det att prata en stund. Jag berättade om projektet att sticka och virka under sommaren för att kunna ge till en hjälporganisation i höst. Vipps hade de rusat ner i källaren och hämtat upp en banankartong. Fanns inga bananer i den kartongen men väl en massa garn.
Strålande glad och rik gick jag därifrån med två fulla kasar med garn.
Kolla va....


 
Dagen i staden avslutade jag med ett besök på Returidé. (Pingstkyrkans secondhandbutik) Man har dragit ner på öppettiderna efter de nya reglerna om att begränsa öppettiderna för att slippa momsen.
Men alltså.
Jag gillar folk och jag gillar att det är lite rusch och liv på en butik. Men det som nu händer på Returidé är inte mysigt.
Det är de som är slipade fyndletare som gör stället till ett mörker. Det är som på den värsta storrean. Det knuffas för man ska fram till varje pris. Det krasar och det dunsar av saker som faller från hyllorna.
 
Om jag ska dit någon mer gång ska jag inte göra det när man öppnar. Men se det är ju så himla praktiskt att göra det i väntan på att Kenneth ska sluta jobbet.  De öppnar kl 14 och har öppet till 20.00. Nä det behövs en annan strategi.
 
Nä det var inget kul med den shoppingen. Lessnade ganska fort och begav mej till fiket. Fick mej en kopp och en plats där blad några damer. Ganska trevligt småprat.
När de gick kom Lena.. Hon som leder den där Tjejträffen som jag gått på i vinter. Då blev det lite kvalitetstid. En underbar människa den där Lena.
Jag blev sittandes där lite för länge men när jag såg att det bara var en kvart kvar innan Kenneth skulle sluta sitt jobb så reste jag men för att gå och betala det jag handlat...
Men ge mej styrka.
I alla kassor var det säkert 30 meter kö.
 
Blev till att gå tillbaka med mina fynd.
 
Nå men vi var tillbaka efter att vi gjort övriga ärenden. så var det bara 5 meter kö. Så jag fick mej mina förvaringar, kaffe-koppar och shorts som jag hoppats på.
 

 
Nu vill Bonzo på promenad. Så då blir det så.
 
HA det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar