lördag 27 juni 2015

Ser fram mot helgen

God morgon på er.
Idag är det första dagen av två som jag har beställt särskilt fint väder.
På något tag ska vi iväg till Jimmy. Där kommer vi att bli bjudna på lunch. Tänkte jag. Sedan bär det iväg till Elis och Kasper.
Tillsammans ska vi ut på Öjebyns kyrkmarknad. Det är en tradition som vi haft i många, många år.
Det blir att varva med besök på marknaden och finnas till hands när pojkarna ska hoppa i hoppborgarna. Himla smart sysselsättning när man har spring i benen.
Sen har jag dessutom ett extra uppdrag, det är att hitta Göta, tänkte tigga till mej ett glas vatten eller nåt för att få se i hennes kyrkstuga.
Vi siktar ju också hinna förbi på någon fotbollsmatch. Det pågå Summer Games i Piteå med omnejd. Alltså en fotbollscup för barn. Hörde på radion att det är ca 16 000  barn som är med. Krävs en logistik utan dess like för att det ska fungera.

Så nu hoppas jag på en riktigt trevlig dag.

Dagen i går är ju som en historia för sig.
Jag satt på morgonen och la ut Jimmys stuga i en grupp på Facebook. En specifik grupp där man säljer eller köper hus, stugor eller sånt.
Efter det satt jag konstant och svarade i telefon, skrev svar på SMS och skrev svar på Facebook.
Hela dagen alltså.
Vilket gensvar.
Så vid det här laget kan jag färdbeskrivningen utantill.

Så nu håller vi tummarna för allt vad tygen håller.

Nä men nu blir det en sväng in i duschen innan dagen börjar på riktigt....

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar