söndag 14 juni 2015

Helgen med barnbarnen

Var ju det jag förstod.
Denna helgen blev en riktig femetta.

Kenneth hade en bra dag borta i Kalix i lördags. Kent kom på pallplats även denna helg, repris på förra helgen. Trea i B-finalen, Vädret  var fint och som sagt en riktigt bra dag.

Själv hade jag också en himla trevlig lördag.
Jag, Jimmy och Elis var på nåt i Piteå....... Var deras elbolag som hade en dag där man kunde rida på hästar, gissa olika bajssorter, lära sig vara energismart, köpa väldigt billigt fika å en väldigt massa annat.

Vi, jag och Jimmy alltså, nöjde oss med att köpa oss lite kaffe å sedan var det hoppborgarna som gällde.

Ett helt land med olika hoppborgar. Gamlen. Jag och Jimmy alltså, gillade parkbänkarna bättre men se Elis han arbetade på i hoppborgarna för allt han var värd. Medan vi var där så tror jag sommaren kom till norrbotten. Kändes då så. Väldigt varmt på parkbänken och väldigt varmt i kläderna på Elis.

Sen bar det iväg hem till Sara och plocka upp Kasper som just kommit hem från ett barnkalas. Efter att vi släppt av Jimmy hemma i Lillpite bar det av mot Vändträsk.

Vi hann som bara hem så dök Kenneth upp från andra hållet med Vilja.
Sen har vi bara umgåtts.

Det har varit Konsert på altanen.

Det har sovits i alla sängar. Äh, lät ju pampigt och bra men vi har ju bara två.... Våran dubbelsäng och bäddsoffan. Nå likafullt så har det sussat gott överallt.



Reveljen gick tidigt men se det var ju bra för då kunde vi mysa ihop oss i bäddsoffan allihop och se Frost klart. Började se filmen på lördagskväll men vi orkade inte se den färdigt. Vi var tvungna i säng.


Jättehärligt väder har vi ju haft idag. Sommaren som kom igår har fortsatt vräka ner sommarkänsla idag också.
 Det passade alldeles perfekt med picknick på altanen under förmiddagen. Päronsaft med Mariekex. Jag hade ett lite experiment för mej. Tänkte att jag skulle kolla hur mycket mariekex som ryms i tre barn och en Farfar/morfar....... Kan bara säga att det gick åt mängder...... Varför konstra till det med bakelser och annat kladdigt när det finns Mariekex..


Kenneth fick agera chaufför flera gånger under dagen. Blev många resor.


Tack alla barnbarn för en härlig helg och tack alla föräldrarna för att vi fick låna guldklimparna.

I kväll har vi varit på koutsläpp. Men det är ju också en syn för gudarna. Det skuttades och det hoppades både här och där...


Roligt att få komma ut i allt det gröna.

Hann ju naturligtvis förbi och kolla på en massa kalvar också. Även ladugården fick ett besök med hälften av kossorna kvar inne, enligt bonden så får dom komma ut på någon dag. Flera små, små bebis-kalvar var också kvar inne. 

Så då ska jag också meddela att detta var dagen då myggen och knotten vaknade på allvar. Många bett att klia på när man ska i säng känner jag.

Nu blir det duschen..... Det är någon som liktar kossa.

Ha det gott alla.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar