måndag 29 juni 2015

Kyrkmarknad och Folkrace

I dag känns det som om jag måste säga till på skarpen om det ska bli nån fart på dagen och livet.
Tänk att fast att solen skiner och jag har sovit många och goda timmar i natt så känner jag mej så himla seg och trött. Men se det ska bli annars... Snart.

Helgen har vart himla bra och full av fart. Tror det blir många bilder..
Jo det blir det.
Börjar direkt.

Lördag var det kyrkmarknad som låg på agendan. Det är en tradition som funnit i många år hos Lundgrens. Här är vi på väg ut mot marknaden. Jimmys grabbar är väldigt sugna på hoppborgarna.  

Men det är ju nu inte lättast att ta dig fram bitvis. Massor med folk, alltid.

Nå men till sist så tog vi oss fram till hoppborgarna. Där satt vi i omgångar, turades om med att gå omkring och fynda och hälsa på folk.
Elis och Kasper hade inga ambitioner att mingla omkring, nä de var konstant vid hoppborgarna. 
Skojig men svettigt

Där vi satt och tittade på lekande barn så  försökte vi klura ut hur vi skulle få oss nåt i magen. Alla matställen i hela Piteå är ju proppfulla med människor en sån här helg med både kyrkmarknad och Piteå Summergames.

Men se det löste sig med ett telefonsamtal. Kenenth syster Agnetha ringde och bjöd på Ärtsoppa. Men ibland så ska man ju ha ett himla flyt.
Sitta i lugn och ro hos Agnetha och Bengt-Olof bli serverad god mat och trevligt sällskap. 
Välkommet, roligt och himla gott. 



Naturligtvis så hann vi med både en rundtur i trädgården och härligt altanhäng. 
Vilken tur vi hade där..

Men till slut tog dagen slut och det blev dags för sånt som små grabbar ska göra innan man går och lägger sig.
Kvällsfika, borsta någon tand å sånt ni vet.
Så var det äntligen tur för mej att kliva in i händelserna. Jag fick läsa en bok.

Jag läste några böcker. Min favorit var nog: Manne gräver en grop. Det var läskiga bilder men en härlig historia. Ännu bättre var det att förstå att det var en gratisbok från Hamburgerkedjan Max.. Nåt som pojkarna fått på köpet när de ätit en barnbox.
Men en stor stjärna till Max för en sån trevlig bok att läsa. Den roade mej väldigt. Fniss.



När Kasper somnat så var jag bara tvungen att ta en bild...
 Kan det ha varit så att det blivit lite för kusligt det jag läste? Nå men han verkar fixa det med en jättenalle och en picka i näven.

Slut på lördagen. 
Nå men det var bara ladda om och fara till Jokkmokk på söndag morgon.
Kent hade ju Folkrace tävling i dagarna två 
Det var med en viss fundering om han skulle kunna köra en dag till, bilen hade inte gått bara alls på lördagen.

Nå men vi for ändå. Linda, Kent, Vilja, Fredrik, Jennie, Lucas och Pontus var redan där så det fanns många trevliga människor att umgås med.

Bilder:





Bilen var inte riktigt frisk på söndagen heller.  Men det räckte till en C-final. 

Så var den helgen slut. Den har varit över förväntan alldeles jättebra.

Nä nu ska jag se om jag kan hitta lite power.

HA det gott alla







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar