lördag 13 december 2014

Sprungit på stan och shoppat.

Idag är det lucia, inte i går.
Dessutom har Lena berättat att julafton är den tjugofjärde. Så nu känns det som om jag har kolla på det här.

Jag har genat kraftfullt i min agenda idag. Orken räckte inte till allt jag ville göra. Men trots allt så har det varit en bra dag med många genomförda ärenden, har också hunnit med en massa lustfyllda absolut onödiga saker......... Nä men om jag nu tänker till så kan de inte ha varit speciellt onödigt. Känslan av att göra ett besök på Va qul trollgarnet och köpa en rejäl påse med garn kan ju inte ha varit onödigt. Känns ju i hela magen att jag blir glad av tanken på det inköpet.
Tro nu inte att jag var utan garn. Nä men jag tror att det är i medicinskt syfte väldigt bra att gå på sådan butiker. Att ha flera nystan hemma ifall att andan faller på tror jag har en terapeutisk egenskap.
- Men alltså vad klok jag låter.
-Sen allvarligt talat så tror jag att jag blir lite hög och påtänd av garnnystan.

Att jag sedan tillbringade en ruskigt lång stund på Returidé gör ju inte dagen sämre.

För övrig så händer det inte så där väldigt mycket raffel kring mej.
Ute varvar det med att regna och att snöa.
Jag håller tummarna riktigt hårt att snön vinner över skitregnet.

Jag har fått en julblomma av ett gäng X-kollegor. Med ett fint kort där det står att dom tänker på mej och min familj. Väldigt glad blev jag av gesten.
Visst är den fin.
På baksidan av uppsättningen sitter det en lite uggla. 
Jättefin.


Nu ikväll har jag lagt fram lite kort som jag ska skicka. Det blir inte varje år numera som jag kommer mej för att skicka julkort, men i år blir det några postade.


Till sällskap vid bordet så finns det här fina paret. Det fick jag och Kenneth i julklapp för väldigt många år sedan, pyttesmå och jag tycker väldigt mycket om dem. Tycker dom liknar oss på något sätt:)

Nä men nu tror jag det blir att skala sig ett apelsin, sedan blir det att  greppa stickningen.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar