fredag 19 december 2014

Hängd telefon

Trodde inte att jag var sugen idag på att skriva i bloggen. Men efter att ha suttit med Kenneths telefon i flera timmar och försökt klura ut varför den har hängt sig, blev skriva blogg allt mer och mer lockande.
Men likafullt så kan jag inte släppa telefoneländet.
Varför gör den på detta viset??

Släpp det Monika!!

Jag har julbakat i veckan. Precis som det brukar så blev det sju sorter, drygt. Både saffransbullar, filkardor, potatisbakelser och en massa småkakor.
Allt blev precis toppenlyckat. Inga sura miner, inga misslyckanden, inga stön och inga fula ord......

Suck.... Jag ljuger så bra.
Visserligen så har jag varje vrå och skrymsle smockfullt med godaste gott fika. Men inte är det jag som bakat. Nä men som vanligt så är det Doris, den ängeln. Hon minsann hon kan baka, mycket och gott.
Precis som lucia så stod hon här med fulla fat, påsar, plåtar och lyste upp vår hall.
Kram på dej syrran.
By the way...... Jag har snart vräkt i mej allt av en sort. Tänk att jordnötskakor inte går att låta bli

Jaha vad ska jag berätta mer då:
Men varför fick jag inte igång Kenneths telefon??????................... Släpp det har jag ju sagt.

Snön vräker ner här utanför dörren. Alldeles fullt med härlig julstämning. Blir bra det här.

Nu blir det nog att avsluta bloggandet för Bonzo säger att han vill ut på promenad.
Bonzo har ju numera utgång med övervakning. Tänkte att vi en enda vecka skulle stoltsera med att han inte rymt till Kjell. Vi får väl se vem som vinner.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar