måndag 22 december 2014

Ingen julstress här inte

Jaha, här sitter jag och har det bra. Här finns ingen julstress och ingen köphysteri.

Japp, helt korrekt, jag sitter på Folkuniversitetet, dricker kaffe och äter förmiddagsmacka.

Näst sista dagen före jul. Hemma har jag koll på läget. Skinkan är slaktad, kokt och ligger till sig i väntan på griljeringen. Julklapparna är inslagna och ligger som en riktig julig prydnad hemma hos oss.
Jag vet att jag läste för några år sedan i ett" hemma hos" reportage om en familj där deras julpynt bestod i stort sett av julklappar. Alltså man hade julklappar högt och lågt, vackert inslagna så låg dom på bord och travade på golv, ni förstår vad jag menar.
Sen på julafton gällde det att hitta sin julklapp bland alla tomma paket.
Tycker jag var en himla skojig idé. Funderar faktiskt på att prova nåt år hos oss också.
För vackra julklappspaket är ju nu just det, vackra alltså.


Kom just på att jag glömt att ta bild på min julklappspyramid. Nå men det löste jag ju enkelt med att knycka från googles.

För övrigt så har helgen varit bra. Fått träffa alla mina barnbarn. Vi sov över hos Elis och Kasper fredag till lördag. Det var mysigt att umgås utan stress och utan att det skulle hända så mycket.

I går kom Vilja på besök, hon ringde och beställde lunch till henne och till hennes pappa. Var också en trevlig stund. För övrigt så har vi slappat och haft det bra. 

Ute så kom julkänslan så där med början på natten till fredag, sen så snöande det härlig vit, fluffig julig snö ända fram till tidigt på lördag morgon. 
Ni vet sån snö som är omöjlig att få fast på spaden eller som är värdelös att göra snöbollar av. Men precis sån snö som är på alla julkort.  

Har på morgonen suttit och skrivit inköpslista för det här sista som ska inhandlas innan jul. Verkar
smått olik en handlingslapp som ska användas dagarna innan jul. Där står det bland annat: morötter, vitlök, paprika, apelsiner och sötpotatis.
Men så står det även hasselnötter, leverpastej och grädde. Det är ju som mer likt vad man köper strax innan jul.

Nä men om jag skulle ta mig i kragen och se till att det blir nåt vettigt gjort här. 
Så får det bli.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar