tisdag 16 december 2014

Halt ute

Jaha. Morgon och jag sitter på Folkuniversitetet och har det ganska bra, tycker jag.
Halkigt och trist utanför dörrarna.
Så himla less på att det ska vara ett helt äventyr att ta sig gående utomhus.
I går var jag på vårdcentralen och det var inte sant alltså hur deras parkering såg ut. Som en nyspolad hockeyrink.
Det fanns människor lite här och där som stod bredbent och såg så vilsna ut, tog sig varken fram eller bak.
Å så var det överallt, dessutom var det ju livsfarligt att ta sig fram med bilen. Man mötte bilar som kom på tvären lite nu och då.
Nä riktigt tråkigt.
Idag måste det ha rättat upp sig innan jag slutar för jag ska bege mej ut på staden och handla. Så nu är det bara att hoppas att det är grusat överallt.
Folkuniversitetet  är ju verkligt centralt beläget, det är egentligen bara över en gammal skolgård, ner för en backe under en tunnel och uppför en backe så är jag på stan. Nu är det ju ganska spännande för det är snudd på ingen belysning förrän jag är på väg uppför från tunneln. Mörkt, så det är ju inte så att man kan titta om det är grusat eller ej.

Nå men det löser sig. Annars kanske jag gör som igår och sittstrejkar här till Kenneth kan komma och hämta mej.

Nä nu ska jag iväg och lyssna till ett föredrag om brottsofferjouren. Alltid lär man sig väl nåt.

Ha det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar