söndag 1 juni 2014

1:a juni

1:a juni... smack, smack. Mhmmm.
Jo men jag tror det smakar sommar. Ute kör solen på och den har också läst på att det är 1:a juni idag. Däremot tror jag man provkör de där stora vindsnurrorna som står borta mellan Piteå och Arvidsjaur. För det blåser nåt våldsamt.

Men igår alltså: Skitväder, jag satt i stort sett hela dagen och väntade på uppehållsvädret så jag fick måla färdigt väggen som jag påbörjade för några dagar sen. Men alltså jag tror jag väntade till runt tre på eftermiddagen, vet inte hur många gånger jag drog på mej målarkläderna till att efter en kvart ta av mej dom igen. Vansinne.
Suck.........
Varför gör man så??? Alltså sätter sig och väntar på bättre väder. Den dagen hade jag ju kunnat använda till nå mycket mer spännande.
I och för sig så läste jag ju på en bra bok och drack många koppar kaffe medan jag väntade, men med ena ögat höll jag koll på vädret. Dessutom såg jag ju stegen genom fönstret hela tiden som påminnelse om att jag inte målat väggen klar.

Vi testade lite sommarmat till lunch igår. Nubbesallad på tunnbrödmacka.... 
Kändes helt rätt, blir en klar favorit även i sommar.

I Torsdags var vi en sväng förbi hos Lundgren/Ringströms. Där var det rivning av ruttet husvagn som stod på programmet. Ja nu var ju inte hela vagnen vattenskadad men en rejäl bit av framdelen.


Jag hörde hur Kenneth sa till Vilja: Skruva du, så är det du som får skulden om det blir fel. 
Smög mej fram och kikade.
Så här såg det ut där dom satt.

Bild på Kent som hackar och klöser för att få bort allt som sitter limmat.


Nu krävs en stunds eftertanke!!!!!! Jösses hur gör vi nu??? 
Vi kan ju inte ha en altan längst fram i husvagnen, eller?

Den här bilden har inte jag tagit. Men jag känner igen den snygga byxan och naglarna som är professionellt målat av en målare. Alltså det är nog Vilja som är fotografen.

Åhå, här är ju jag i arbets-tagen. Är nog Vilja som tagit denna bilden.

Å även här är det Vilja som fotat. Ganska roligt när barnen börjar kunna ta bilder. 

Nä nu ska jag gå ut och plantera lite sommar blommor.

Ha det gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar