tisdag 17 juni 2014

Long time no seen

Hej på er. Idag har det gått i stort sett en veckan sedan jag skrev i bloggen. Det inte klokt vad tiden har snurrat på fort alltså. Bara varit hem och sovit lite ibland och packat om väskan känns det som.
I stora drag så har jag gjort följande:
Varit hos Vilja medan mamma sovit eller jobbat och pappan skruvat i husvagnen några kvällar i början av förra veckan.
Onsdag så blev Jimmy utskriven från Umeå. Så på torsdagen så for jag ner till Öjebyn. Elis var sjuk och behövde någon hemma. Jimmy hade så himla ont i ryggen att han behövde också ett handtag här i livet för att ta sig upp ur sängen.
På fredag blev Jimmy inlagd på Piteå lasarett för sin onda rygg och i väntan på att hemmet skulle anpassas till hans behov.
På fredag så packade vi väskan plockade upp Kent och Vilja. Mot Umeå och sova en natt på vandrarhem
Bensträckade


Lite kvälls fika på vandrarhemmet. Vilja och Kent hade fått en hel sal som sitt rum. fembäddars-rum och ett kvällsfika-bord.
Vårt rum var betydligt mindre men väldigt fräscht och trevligt.
Så på lördag efter en frukost i bästa hotell-frukost-standard bar det iväg mot Vännäs. Vi skulle ju på rallycross.
Trålande sol men otroligt blåsigt. Nå men det gäller ju att se det positiva i livet för vi slapp knotten och myggen.
Något konstig bana. Våldsamt backigt och våldsamt kurvigt. Man hade inte gjort någon bra publikplats men nu var vi där tidigt så vi kunde välja först i stort sett. Dessutom fick jag tag i en som var väl bevandrad med publikplatsen som visade var vi skulle sitta för att se mesta möjliga.

En bild på Kenneth och Robin när dom lägger locket på. 

Robin och Kent.


Vilja på promenad bland alla åskådare.

Kolla. 
Den som vi hejjade hejvilt på kom ju på en hedrande tredje plats. 
Får jag presentera: Robin Hallnor.
En otrolig liten kamera jag köpte begagnad av Marie för massa år sedan. Jag har tagit denna bilden på säkert 500 meters avstånd.

Ja på lördag kväll var vi hemma igen. Somnade ovaggade och på söndag morgon for vi till Heden. Kenneth skulle hjälpa Kent att få tillbaka gasolkofferten  på husvagnen och jag skulle fixa lockarna i nacken på Kent. Kent och Vilja skulle ju på dop.

Men attans nu har jag ingen hund hemma. Den tokern har rymt igen. Dessutom är ju klockan så tidigt att jag inte törs ringa till Kjell, han sover säkert.  Väntar en stund innan jag ringer.
Så där ja, då ringde Veronica, Både hon och Bonzo är hos Kjell.....
Hon gör en hemleverans av en stycken motionerad Bonzo.
Må men åter till det jag höll på med. Var var jag???
Just det.: Gett Kent en hjälpande hand.

På eftermiddagnen få for vi ner till Öjebyn.
Sara och Elis skurade upp trädgårdsmöblerna. Själv satt jag säkert inne på den inglasade altanen.

Var Sara torr efter det här? 
Men skulle inte tro det.
Som sagt jag och Kenneth på säker åskådarplats bakom glas.

Sen var det då dags.... Som Elis väntat och längtat.
Vi följde med på Elis första fotbollsträning. 
Jösses, jag hade ju glömt så härligt det är att se dessa knattar som spelar med stor lust.





Förunderligt alltså. Precis så där såg Jimmy också ut när han en gång i tiden började spela fotboll. Tala om att det smattrade backflash i huvudet på mej. 

Dagen efter så var förskolan stängt så vi hann med både det ena och det andra: 
Köpa fotbollar till Elis och Kasper. Hälsa på hos Jimmy på lasarettet. Äta pizza. bland annat.

Just fått den här bilden av Veronica på Facebook. Min rymmare med sin  kompis Tjalle.


Men det var det värsta vilket långt inlägg, men så kan det bli när det är så länge sedan jag skrev.

Ska bara berätta innan jag nu slutar och går och gör nåt nyttigt: Jimmy gjorde en röntgen av sin vansinnigt onda rygg i går.
Det är en kotkompression. Som kommer att gå över av sig själv men det kommer att ta tid, så nu blir det att se till att han får i sig kalk för sin benskörhet, sviter efter den häftiga behandlingen med cortison. Eller som Linda säger: Brorsan måste få Mjölk-dropp.

Ha det gott alla 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar