tisdag 10 juni 2014

Dags för bokbussen

God morgon på er alla vänliga människor.

Idag är det bästa tisdagen på månaden. Idag är det dags för bokbussen att komma till Vändträsk.
Jag känner mej ju alltid så förväntansfull när det är dags att byta ut mina lästa böcker mot nåt helt nytt. Denna gången har jag inte ens gjort någon önskelista så det är helt efter deras (Mats och Ulrika på bokbussen) åsikt om vad jag vill läsa. Nu känner dom ju mej och min smak vad det gäller böcker så det brukar bli så bra så.

Fram till Bokbussen kommer så kommer jag att roa mej med att packa strömming. Världens bästa Kjell var hit för en stund sen och gav mej en hel hink med strömming så nu blir det packa. Å det blir kokt färsk strömming till middag. Jodu, alldeles säkert.
För övrigt så blir det att måla vitt idag. Ett fönster och kanske någon knutbräda.

Vad ska jag säga om vädret.?????.... Mulet, inte förskräckligt varmt och egentligen perfekt målarväder. Ska man och ligga på badstranden och pressa så är det helt fel väder. Men de ska jag ju inte göra. Jag ska ju måla.

Tror jag har tänkt fel nu när jag skulle sätta mej och skriva!!!?
Jag satte på spotify och valde mej en classic from 60´s. Men alltså så många gamla godingar att digga till. Blir lätt påverkad att lyssna i stället för att skriva. Jag har helt klart inte lärt mej att göra både samtidigt. Tror det är en träningssak. Men just nu så spelar det ingen roll för nu ska jag inte skriva mer, jag ska ta tag i dagen och se till att det händer saker: Packa fisk, bokbussa och måla å sånt.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar