tisdag 3 juni 2014

Storheden i går

Hej och god morgon.

Har varit ute på morgonen och känt efter om det är nåt härligt ute i solen....... Jopp, helt underbart.
Ska strax dra på mej målarkläderna och bege mej till husväggen. Men idag har jag gjort stora förändringar i målandet. Idag ratar jag stora hinken med rött och tar en mindre med vitt i stället. Men se då behöver man skrapa också. Kan bli träningsvärk i morgon. Ja ja.

I går var jag på ranten hela dagen.
Från morgon var jag hos Vilja medan pappan jobbade och  mamman sov några timmar efter att ha jobbat natt. När så Linda vaknat och vi ätit lunch så for vi vidare mot Storheden. Jag skulle köpa målarfärg och Linda skulle köpa toapapper, krukor och blomfat............... Ja nog var det nåt mer vi skulle ha men just nu kommer jag inte ihåg vad det var.

Vi fick en mycket trevlig eftermiddag tillsammans.

Vi hann även med en rast i solen. Vilja blev hungrig och ville ha en varmkorv. Som ni ser så verkar vi väl inte ha det alltså illa där bakom väggen till korvmojjen.

Idag är det en vecka kvar innan det är dax för examen i Boden.
Jösses vad tiden går. Det var tider det när man hade barn som fick sommarlov. Vilken glädje det var, just examensdagen. Att veta att hela långa sommarlovet låg framför en.

Nä men det här duger inte. Inte blir det några fönster skrapade om jag sitter här.
Nä en påtår och på med målarkläderna och bege sig ut.

Ha det gott alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar